Водещи компании в България заявяват, че 90- 99% от ръководните си позиции попълват вътрешно (чрез промотиране на сътрудници) през последните 12 месеца Това показва изследване на консултантска компания Entalent, проведено в края на 2011 година. То е фокусирано върху начините за оценяване на таланта и как се използват резултатите от това. Такова изследване в България се прави за втори път.
Изследването е проведено сред 70 от най-големите български компании, селектирани според нивото на развитие на практиките за развитие на човешкия капитал. Сред тях са "Каменица" АД, JTI България и "Санофи-Авентис".
Оказва се, че когато се оценява компетентността на хората с цел обучение и развитие, мотивацията им за постигане на по-високи резултати в работата нараства.
Участниците в изследването свързват и резултатите от оценяването с изпълнението на бизнес целите. Така постигането на бизнес целите е все по-зависимо от оценяването на таланта в организацията.
60% от участниците в изследването заявяват, че се нуждаят от по-компетентни хора и разчитат оценяването да ги подпомогне в намирането и развитието на талант.
Повече подробности може да видите в прикрепения документ под снимката вляво.