Повечето от нас не ги бива да се саморекламират. Обикновено или говорим твърде малко за себе си, или се престараваме и заприличваме на отявлен егоцентрик. Истината както винаги е някъде по средата - фино е изкуството да промотирате себе си, така че другите да го забележат, без да прави лошо впечатление.
Представяме ви 6 съвета за това как да успеете в това начинание, препоръчани от съоснователката на бизнес инкубатора Chattanooga Шели Превъст пред Inc.com:
Нека резултатите говорят за вас
Хората ги е грижа за това, което сте направили, а не за това, което ще направите. Кой не е чувал това безброй пъти? Няма нищо по-добро от старомодния начин да привлечете внимание с
резултатите от своята работа. Какъв проблем сте решили? Какво действие сте предприели? Как сте помогнали на другите да постигнат нещо голямо? Осъществяването на нещо ценно е начинът, по който
можете да си спечелите правото да бъдете забелязани.
Насърчавайте другите
"Един от моите партньори, Тед Ейлинг, е майстор в това да насърчава другите хора", изтъква Превъст. "Той е нетърпелив да разкаже на хората как основателите в нашия инкубатор са неотразими в
работата си или как Chattanooga се развива в една жизнена екосистема, към която се стичат предприемачи".
"Това, което той няма да ви кажe, e как вдъхновява купища хора да мислят в по-голям мащаб, отколкото са смятали за възможно. Или как ръководи старт-ъп компании с упоритост, или как той е един от
най-решителните и страстни хора, които някога изобщо ще срещнете!", заключава Превъст.
Колкото повече говори Тед за другите хора и техните успехи, толкова по-уверени и свързани с него се чувстват те и съответно го подкрепят със същата сила.
Тед е въплъщението на думите, които американската писателка и общественичка Мая Анджелоу (р. 1928 г.) казва: "Научих, че хората може да забравят това, което сте казали или което сте направили, но
никога няма да забравят как сте ги накарали да се почувстват".
Изводът от всичко това - хората ще ви насърчат, ако ги насърчавате и вие.
Aко помогнете на другите с техните идеи, когато дойде времето, те ще ви се отплатят със същото. Снимка: Freedigitalphotos.net/Pakorn
Говорете за това, в което вярвате
"Аз вярвам в създаването на работни места и в това хората да се чувстват полезни по време на работа всеки ден" е много по-различно от "Аз започнах три производствени компании, в които работят 200 души."
Разликата е деликатна, уловихте ли я?
Говорейки за това, в което вярвате, давате знак за вашите постижения, без изрично да назовавате какви са те. Ако хората наистина се интересуват, те ще попитат за подробности.
Приемете неуспехите си
Да си признаете за неуспеха е знак за уязвимост, която пък парадоксално е едно от най-големите лидерски умения, които съществуват. Неуспехът прави пътя към успеха много по-човешки. Когато се
чувстваме свързани с друго лице, на чисто човешко ниво, е много по-вероятно да разберем и приемем неговата кауза. Логиката и интелектът могат да ви помогнат да стигнете до успеха. Автентичността и
малко смирение може да ви отведат много по-далеч.
Решете с какво искате да бъдете запомнени
Усъвършенствайте уменията, които ви отличават от масата, и оставете другите да излъскат имиджа ви. Ако сте твърде голям дилетант, хората ще бъдат объркани за това кой сте и как да ви приемат.
Вместо това, няма да кажат нищо.
Вашата работа е да разберете коя е вашата супер сила - това, което ви отличава - или това, което правите по-добре от всеки друг. Ако сте наистина добър в нещо, хората ще ви търсят заради умението
ви.
Погледнете се отстрани
Винаги има моменти, когато просто може да кажете нещо хубаво за себе си. Ако правите нещо наистина страхотно, говорете за това. Въпросът е да го правите пред правилните хора и да сте наистина уверени, че това, за което ще говорите, определено е забележително. Правилните хора ще се захранват от вашия успех и няма да го възприемат като ваша очевидна самореклама.
Тази статия ви хареса? Присъединете се към Еcon.bg и във Facebook, за да следите всичко най-интересно за икономиката, предприемачеството, кариерата, личните финанси, политиката и обществото!