Имейл маркетинг - как, кога и защо да изпращаме нюзлетъри

21.08.2009 | 19:09
по статията работи: Anton Doykov
Имейл маркетингът се утвърди като едно от най-евтините и ефективни средства за реклама чрез Интернет
Имейл маркетинг - как, кога и защо да изпращаме нюзлетъри

Автори: Антон Дойков и Милен Вучевoffice@creativepartners.org

Имейл маркетингът се утвърди като едно от най-евтините и ефективни средства за реклама чрез Интернет. Той представлява форма на директния маркетинг и използва изпращането на списък с имейли като начин за разпространение на търговски съобщения до дадена аудитория. Най-често срещаната форма на имейл маркетинг е т.н. нюзлетър (от англ. "newsletter").

Всеки изпратен имейл до потенциален клиент с рекламна цел може да бъде считан за имейл маркетинг. Обикновено с този термин са назовават:

  • Изпращането на редовен бюлетин - нюзлетър до списък с имейли с цел поддържане и подобряване на отношенията на търговеца със стари клиенти и за да затвърди тяхната лоялност и бъдещи покупки.
  • Изпращането на имейли с цел привличане на нови клиенти или подтикване на клиентите на фирмата за незабавна покупка на даден продукт
  • Добавянето на реклами към имейлите на други компании

Имейл маркетингът в Интернет е популярен сред компаниите поради няколко причини:

  • Един списък с имейли (mailing list) позволява разпространението на информация сред потенциални клиенти на сравнително ниска цена.
  • В сравнение с други инвестиции като изпращане по пощата и печатни издания, за изпращането на имейли и нюзлетъри не се изискват почти никакви средства.
  • Възможно е да се наблюдава възвръщаемостта на инвестицията с голяма точност, ако имейл маркетингът се извършва професионално. Имейл маркетингът се разглежда като втората по ефективност маркетингова тактика, след SEM (Search Engine Marketing – включва оптимизацията на сайтовете както и подобряването на добрите им резултати в търсачките вследствие на закупуване на платени места или ключови думи).
  • Времето за пристигане на електронно съобщение - имейл е много кратко.
  • Рекламодателят може да представи своя нюзлетър на клиентите, дори и без те да са го поискали, в сравнение с рекламата, базирана на сайтове, където клиентът сам решава дали да я отвори или не.
  • Имейл съобщенията могат лесно да бъдат проследени и да предоставят обратна информация чрез: автоматични отговори, отговори за получени/отворени писма, желания за отписване и др. Тези механизми служат за измерване на негативните/позитивните отговори и да се направят необходимите изводи за това дали е ефективна рекламата и ако не е - какво трябва да се промени.
  • По този начин рекламодателите могат да генерират постоянни продажби автоматично и с много ниски разходи.
  • Чрез имейл маркетинга рекламодателите достигат до голям брой хора, абонирали се чрез имейл, които доброволно са заявили желанието си да получават сведения по имейл за избрани от тях продукти.
  • Близо половината интернет потребители проверяват своята електронна поща всеки ден.
  • Може да се получи обратна връзка между рекламодателя и потребителя чрез абонаменти за други продукти, провеждането на имейл анкети, поискване на информация за интересите на потребителя

Честотата  на изпращане зависи от вашите цели, търпимостта на получателите и съдържанието на нюзлетъра. Ето няколко основни правила:

  • Поне веднъж месечно - по-рядко създава риск Вашата марка да бъде забравена от получателите
  • Съдържанието е определящо - анализирайте съдържанието и ще добиете представа за подходящата честота. Обърнете внимание колко често информацията се променя и колко бързо получателите трябва да я получат, за да извършат очакваното действие.
  • Нека получателите не са неприятно изненадани - някои предпочитат дневни новини, други седмичен "обзор". Информирайте евентуалните си получатели за честотата на изпращане на нюзлетъра, така че да решат дали ги устройва.
  • Преценете силите си - ежедневна подготовка на нюзлетър изисква повече ресурси от месечна. По-добре е добре направен месечен бюлетин, отколкото непохватен дневен или седмичен.
  • Следете резултатите – спад  в броя отваряния, действия или отговори може да означава "умора" от Вашето съдържание. Трябва да сте готови да намалите честотата, ако съзрете проблем. Не смятайте, че ако броят на отписали се не се увеличава, всичко е наред. Много хора предпочитат да изтрият едно писмо, отколкото да се отпишат от списъка с получатели.

Съществуват няколко метода на изпращане на нюзлетър и провеждане на имейл маркетингова кампания

  • Чрез фирмената поща
  • Чрез специализиран сайт за провеждане на такива кампании
  • Използвайки специализиран софтуер за имейл кампании

Ако ще изпращате съобщение до малък брой получатели, не държите особено на дизайна и просто искате да информирате клиенти/партньори за някоя новост, то първият вариант ще ви свърши работа.

Вторият вариант ви дава пълна свобода относно броя на получателите – можете да пращате едновременно до 10 000 получателя, да направите красив дизайн, използвайки и модифицирайки вградени шаблони и най-важното – получавате обратна връзка – т.е. получавате информация за това колко % от получателите са отворили имейла ви, колко са посетили сайта ви оттам и т.н.

Ето сравнителни цени на някои от най-известните международни сайтове за изпращане на нюзлетъри, които могат да се ползват и от България.

GetResponse

  • Месечна такса - $17.95
  • Годишни разходи - $145.40
  • Специални оферти - $250 Bonus

Stream Send

  • Месечна такса - $19.90
  • Годишни разходи - $238.80
  • Специални оферти - 30 Day Free Trial

Vertical Response

  • Месечна такса - $30.00
  • Годишни разходи - $300.00
  • Специални оферти - 25 Free Emails

Campaigner

  • Месечна такса - $25.00
  • Годишни разходи - $300.00
  • Специални оферти - Free 12 Contact Trial

Constant Contact

  • Месечна такса - $30.00
  • Годишни разходи - $306.00
  • Специални оферти - 60 Day Free Trial

iContact

  • Месечна такса - $29.00
  • Годишни разходи - $313.20
  • Специални оферти - 15 Day Free Trial

AWeber

  • Месечна такса - $29.00
  • Годишни разходи - $348.00
  • Специални оферти - 30 Day Free Trial

Boomerang

  • Месечна такса - $29.95
  • Годишни разходи - $359.40
  • Специални оферти - 100 Free Emails

Mail Chimp

  • Месечна такса - $30.00
  • Годишни разходи - $360.00
  • Специални оферти - 30 Day Free Trial

JangoMail

  • Месечна такса - $50.00
  • Годишни разходи - $600.00
  • Специални оферти - Discount Setup Fee

Третият вариант от гледна точка на дизайн и качество е най-добрият. Един такъв софтуерен продукт трябва да включва: широки възможности за дизайн, изчерпателна статистика за проведените кампании и възможност за изпращане до неограничен брой имейли. Разбира се, в случая ограниченията идват от вашият имейл сървър – възможно е той да ви ограничи в броя на изпращаните имейли, а и в крайна сметка, изпращайки по хиляди имейли на ден, рискувате да ви оприличат на спам и получателите и техните имейл сървъри да откажат да получават имейли от вас.

И в трите случая най-добрият вариант е да заплатите на външна фирма, специализирана в провеждането на имейл маркетингови кампании да изготви и изпрати вашия нюзлетър.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 29.10   539 пр.н.е. – Персийският цар Кир II Велики, със завладяването на Вавилон издава първият писмен документ за правата на човека, известен като Цилиндъра на Кир. 1859...