"Колкото повече се купуват гласове, толкова по-неефективни са медийните кампании". Това каза пред БНР медийният експерт и бивш председател на СЕМ Георги Лозанов и поясни, че понеже кампанията през медиите не дава резултат, затова се плаща директно на избирателя. Той коментира, че медийната кампания за местните избори е била скучна и по правилата.
"Медийните кампании са много малко медийни, те са политически кампании. Чрез Изборния кодекс и съпътстващи договори медиите се превръщат в политически пиар на кандидатите, което е обратно на това, което се очаква от медиите - да извършат журналистическа работа, така че да дадат възможност на избирателя да направи своя избор", коментира Лозанов в предаването "Преди всички" по програма "Хоризонт".
Според експерта, ако кампаниите се освободят и журналистите решават кого да поканят, особено в обществените медии, където не трябва да бъдат платени интервютата с кандидатите, явяващи се на избори, това ще промени инструментариума, с който медиите могат да си служат:
"Сега се оказва, че журналистите от обществените медии нямат никакъв инструмент, с който да се справят с произвола на политиците и с начина, по който те решат да се самопредставят", уточни Лозанов и даде пример с поведението на Волен Сидеров в предаването "Референдум" по БНТ.
"В предизборна кампания изчезва свободата на медиите, която и без това доколко ли имаме", коментира още медийният експерт.
По думите на Лозанов политиците си въобразяват, че когато по време на предизборна кампания поставят журналистите на трупчета и те сами започнат да се самопредставят, това ще даде голям резултат, но дава обратен резултат - негативен.