През януари има известно подобрение в намеренията на потребителите да направят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба като кола, жилище или да направят подобрение в дома си. Сравнението е спрямо настроенията преди 12 месеца, показват данните на Националния статистически институт (НСИ) от тримесечното наблюдение на потребителите. В допълнение жителите на селата са по-оптимистично настроени от тези в градовете.
През януари 2019 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 1.9 пункта спрямо равнището си от октомври 2018 г., като при населението в градовете увеличението е 1 пункт, а при населението в селата - 2.9 пункта.
Според оценките на потребителите има известна положителна промяна в общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца. Очакванията на живеещите в селата са тази положителна тенденция да продължи и през следващите дванадесет месеца за разлика от населението в градовете, което е малко по-негативно настроено в сравнение с три месеца по-рано.
По отношение на очакванията за безработица в страната през следващите дванадесет месеца са, че тя ще остане приблизително на равнището си от октомври 2018 година.
Подобряват се и очакванията на потребителите за финансовото им състояние през следващите 12 месеца.
Оценките за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са по-неблагоприятни. Същевременно обаче инфлационните очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.