Ръстът в продажбите на нови автомобили за деветмесечието е 4 пъти по-голям от този на употребяваните, показват данните на Асоциацията на производителите на автомобили и пътна полиция. От началото на годината до края на септември от дилърите са купени с 24.6% повече нови леки коли, отколкото за същия период на миналата година.
Същевременно внесените автомобили втора ръка са едва с 6% повече. Разбира се, като абсолютни цифри съотношението е пет към едно в полза на употребяваните. Според данните на АСЕА купените нови леки автомобили са 27 382, срещу 144 613 употребявани. Продължава тенденцията над 60% от внесените коли втора ръка да са на възраст над 10 години, като те са малко над 108 хил.
Като цяло септември се оказа 14 пореден месец на ръст на продажбите на нови автомобили в страните от ЕС, като сделките са с 9.2% повече от същия месец на миналата година (861 062 броя). В България ръстът е малко над 40%, но формиран от едва 3 хил. доставки. Единствено Малта отбелязва по-голям скок на търсенето - повече от 53%.
Като най-предпочитаните за българите марки нови леки автомобили за поредна година се очертават "Тойота" (1266), "Дачия" (1144), "Шкода" (1012), "Фолксваген" (913) и "Хюндай" (844).
При употребяваните интересът е съвсем различен, като имаме пълна хегемония на германски марки - "Фолксваген" (8222), "Мерцедес" (6227), БМВ (4722), "Ауди" (4070) и "Опел" (3441).
Новите регистрации в страните са ЕС за деветмесечието са близо 8 млн., което от една страна е ръст от близо 17%, а от друга е 20 на сто по-слаб резултат от предковидните нива през 2019 година. Единствено Унгария бележи лек спад на продажбите.