КЗП: Внимавайте при сключване на договор извън търговския обект

03.09.2024 | 07:30
по статията работи: econ.bg
Потребителите трябва да са много внимателни при сключването на договори за покупка на стоки, защото договорът влиза в сила от момента, в който доставчикът е получил съгласието на потребителя в писмена форма
КЗП: Внимавайте при сключване на договор извън търговския обект
Снимка: под лиценза на creative commons

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова призова гражданите да се запознаят със своите права и задължения преди сключването на договор по време на презентации извън търговския обект, съобщиха от пресцентъра на Комисията. 

"За да се привлекат потребителите, се организират специални презентации в хотели, офиси, клубове, щандове за изложения, по време на спортни събития и други", обясни Филипова, цитирана в съобщението.

Тя акцентира, че потребителите трябва да са много внимателни при сключването на договори за покупка на стоки, защото договорът влиза в сила от момента, в който доставчикът е получил съгласието на потребителя в писмена форма.

"Този метод на търговия често е насочен към хора от пенсионна възраст, поради което те трябва да са особено внимателни, когато купуват стоки извън търговския обект, защото служителите, които презентират стоките, са добре обучени професионалисти и могат да бъдат много убедителни", допълни тя, цитирана от пресцентъра на КЗП.

Председателят на КЗП припомни на потребителите, че те не са поканени на събитията, организирани от търговеца, за да им бъдат предоставени безплатни подаръци, а целта е те да закупят определени, най-вероятно скъпоструващи стоки, най-често на кредит.

"В тази връзка гражданите трябва добре да обмислят и преценят дали продаваната стока им е необходима и дали е по джоба им", каза Филипова.

Тя подчерта, че тези покупки много често са свързани с теглене на значителен кредит, а това затруднява упражняването на право на отказ от договора.

Потребителят има право да се откаже от сключения договор и да върне закупената стока в 14-дневен срок от датата на получаването ѝ.

„Преди да върнете стоката, трябва да информирате търговеца, че се отказвате от сключения договор“, допълни още Филипова и акцентира, че комуникацията трябва да бъде писмена – по имейл или с писмо по поща или куриер, защото телефонните разговори трудно могат да бъдат доказани. Също така стоката до търговеца да не се изпраща с наложен платеж, защото той не е длъжен да я заплати и може да откаже приемането ѝ.

Търговецът следва да възстанови сумата за покупката по начина, по който е заплатена, в 14-дневен срок от получаването ѝ обратно.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 16.09   1620 г. – От Плимут (Англия) потегля корабът Мейфлауър, чиито пътници създават в Плимут (Масачузетс), първата английска колония в Америка. 1794 г. – Стойко...