Нивото на лоялност на руснаците към банките през 2020 г. е спаднало до почти нула, следва от проучване на аналитичния център NAFI, чиито данни са цитирани от РБК.
Според NAFI, според данните за първите осем месеца на годината, индексът на лоялност на клиентите към банките (Net Promoter Score (NPS) - готовност да се препоръча банка) е само 1,3 пункта.
Това е нов минимум за последните пет години, се посочва в проучването.
В началото на годината индексът беше пет пункта, а през 2016 г. (NAFI тогава започна такива изчисления) - 43 пункта.
Според последната анкета 35,4% от руснаците не са доволни от банката си - те няма да я препоръчат на приятелите си и може би търсят алтернативи. 36,7% от анкетираните са доволни от своята банка. Ппасивни клиенти (не се стремят да препоръчват на други, но като цяло са доволни от банката) са 27,9% от анкетираните. През януари цифрата е съответно 34%, 39% и 27%.
Проучването е проведено сред 67 хиляди банкови клиенти, които живеят в различни населени места във всички руски региони (данните за 2016 г. - началото на 2020 г. са получени в хода на проучването сред 1,6 хиляди души от 150 населени места в 52 региона).