Европейският съвет реши значително да смекчи условията по въвеждането на Евро 7, а при честните леки автомобили и бусове новият екостандарт, който трябва да влезе в сила в средата на 2025 гозина, въобще няма да се прилага.
"Позицията на съвета запазва съществуващите условия на изпитване и граничните стойности на емисиите (определени в Евро 6) за превозни средства от категории M1 и N1 (частни леки пътнически автомобили и микробуси)", ке казва в официалното становище. За превозните средства от категории M2 и M3 (градски и междуградски автобуси) и от категории N2 и N3 (тежкотоварни търговски превозни средства) са установени по-ниски гранични стойности на емисиите, а условията на изпитване са коригирани незначително спрямо Евро 6/VI.
Срещу въвеждането на новия екостандарт освен всички автомобилни производители се обявиха и осем страни членки на ЕС - България, Франция, Италия, Чехия, Унгария, Полша, Румъния и Словакия.