Стотици милиони загубили магазините в моловете

21.01.2021 | 12:05
по статията работи: econ.bg
Въвеждането на извънредното положение през месец март доведе до невъзможността пролетната колекция да бъде продадена, което пък допринася за липсата на оборотни средства за закупуването на зимната
Стотици милиони загубили магазините в моловете
Снимка: под лиценза на creative commons

Загубите на търговските центрове заради затварянето им се изчисляват на стотици милиони лева. Въвеждането на извънредното положение през месец март доведе до невъзможността пролетната колекция да бъде продадена, което пък допринася за липсата на оборотни средства за закупуването на зимната, заявиха пред "Монитор" от Българската ритейл асоциация (БРА).

От организацията посочиха, че до момента именно търговският сектор е осигурявал основна част от приходите на държавата във вид на данъци, такси и осигуровки. Това продължава да се случва и към днешна дата, тъй като на представителите на бранша не са опростени или намалени данъци, такси, кредити, наеми, или различни други финансови тежести.

От БРА определят мерките за безопасност в моловете като "далеч отвъд държавните стандарти”, припомняйки, че са инвестирани значителни средства - за дезинфекция, лични и хигиенни предпазни средства, специализирани филтри и лампи, реорганизация на движението в търговските центрове, а също и наемане на допълнителен персонал за хигиенизиране.

От сектора уверяват, че всички магазини, които са решили да отворят в рамките на 2-3 дни, ще успеят да се подготвят за подновяването за работа. "Има наличности на стоките, служителите също са тренирани, а пазаруващите - по-дисциплинирани”, коментира собственикът на верига магазини и председател на УС на БРА Мариан Колев. Той допълни, че погрешно се насажда твърдението, че клиентите ще се втурнат в моловете веднага след отварянето им. Всъщност традиционно февруари е един от най-слабите месеци за търговския сектор. Допълнителни наблюдения пък показват, че в периода май - ноември 2020 г. посетителите в моловете са били значително по-малко, като времетраенето на престоя им също значително се е понижило.

Венцислав Николов от Българската ритейл асоциация подчерта, че по време на работните срещи между представители на различни министерства и бранша не са обсъждани конкретни мерки за отварянето на търговските центрове.

В действителност секторът е този, който прави предложения. Така например няколко седмици преди повторното си затваряне собствениците на обекти в моловете са предложили на столичния кмет Йорданка Фандъкова да удължат периода на промоциите за Черния петък, за да няма струпване на хора. Дни по-късно те отново осъмват с "хлопнати кепенци”.

Вероятно най-сериозният проблем, пред който са изправени от сектора, е, че до тях достига нищожна част от държавните помощи, тъй като повечето от търговските дружества в моловете имат фирми-майки от чужбина с големи обороти. Това ги прави големи фирми, а те нямат право на обезщетение.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 07.11   1659 г. – Сключен е Пиренейският договор, който слага край на Френско-испанската война. 1816 г. – Александър I Павлович – цар на Русия и крал на Полша...