Поне 1% от приходите от туристическият сектор да се разходват ефективно за национална реклама, като средствата се харчат с участието на бизнеса и се управляват от съвет с участието на бранша. За това са настояли от Алианса на туристическата индустрия в България (АТИБ) в поредица от срещи с представители на политическите сили, кандидати за настоящия парламент.
От бизнеса предлагат само малка част от предвидените за национална туристическа реклама средства да се дават за имиджово промотиране на България като дестинация. А по-голямата част от рекламния бюджет да се изразходва за стимулиране интереса на туристите и туроператорите към България - чрез субсидии за туроператори, които водят гости с въздушни или сухоземни чартъри, средства за маркетинг и реклама, предоставени за всеки доведен турист, работа с медиите.
От АТИБ настояват да се поиска постоянна нотификация от ЕК със срок от поне 2 години за мярката за подпомагане на туроператорите, които водят туристи у нас чрез субсидии в размер на 35 евро на пристигнал туристи. Както и да се предоставят на туроператорите за маркетинг и реклама на България от 10 до 15 евро на пристигнал турист, независимо с какъв транспорт пристига, ако гостът отседне в хотел или друго място за туристическо настаняване поне седмица.
Сред другите идеи на АТИБ е от бюджета за реклама да се плащат минимум 50% от цената за издаваните входящи визи за туристи на основни пазари. Важен приоритет според Алианса е и да се отдели специален бюджет за дигитална реклама на туризма. В момента страна ни е “невидима” като дестинация, а ефективността от подобен бюджет ще е значително по-голям от отделяния за телевизионни промоционални клипове, подчертават от АТИБ.