Председателят на Асоциацията за квалификация на автомобилистите Красимир Георгиев се оплака пред Нова телевизия, че редица автошколи в страната са на прага на фалит, тъй като си вършат отговорно работата. Той даде за пример школа в Пловдив, където подкупи нито се взимали, нито се и давали.
В рамките на месец само 2-3 души успели да си вземат изпита, а към 50 били скъсани. При запазване на тенденцията все по-малко хора се записвали на курсове във въпросната школа.
"Инструкторът не се поддава и не взима подкупи и заради това е на прага да фалира", обясни Георгиев.
Той каза още, че преди време са се раздавали "разрешителни на килограм" на автошколи, които след това никой не проверявал как работят. Според него подобни школи са работили директно с изпитващите и така хора, които не могат да четат и да пишат успяват да вземат книжка.
Георгиев обясни още, че "липсват бели хора", като всички пари се харчели без да се прави реформа в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Един изпитващ взимал 600 лв. заплата, а чиновник, водещ се експерт, получавал 1000 лв.
От своя страна транспортният зам.-министър Ангел Попов заяви, че се обмисля да се правят изпити на самите изпитващи. Той обаче не обясни какви точно ще са тези изпити, нито дали всички изпитващи ще бъдат подлагани на тях.
За утре е обявен национален протест на автошколите и инструкторите. Целта на недоволството им е да се постигне ефективен диалог с транспортното министерство, което обяви промени при провеждането на изпит за шофьорска книжка.
До протеста се стигна, след като на 8 юни вечерта бяха извършени арести и обиски в автомобилната администрация заради продажба на книжки. Сред задържаните имаше и двама собственици на автошколи, но на тях не бяха повдигнати обвинения. Те са привлечени като свидетели. Схемата е обхващала изпитите за кормуване. Автошколите заедно с техни хора в ДАИ са плащали, за да се нагласи предварително жребият кой ще води изпита. Целта е била това да правят инструктори, с които резултатът да може да се манипулира.