Според ново проучване само 30% от американците се чувстват въвлечени или вдъхновени от работата си, предават от „Ей Би Си Нюз“. Останалите 70% от заетите на пълно работно време или просто убиват времето си, или са изключително недоволни.
Тазгодишното изследване на „Галъп“ (Gallup) “Състояние на американските работни места“ предлага задълбочен поглед върху причините, поради които работната сила се отчуждава от работата си, както и какви са методите на най-успешните компании. Ето и някои от най-любопитните открития в проучването:
-
Само 22% от заетите американци са ангажирани с работата си и са преуспяващи;
-
Само 41% от заетите знаят зад какви идеи застава компанията им и какво я различава от конкурентите;
-
Младите са по-склонни да напуснат и да търсят по-добри възможности в следващите 12 месеца. Заетите в началото или края на своята кариера по-скоро „свикват“ с работата си;
-
Дистанционно наетите работници действително работят повече, отколкото колегите им в офиса.
С най-голямо значение вероятно е крайният мащабен резултат от тези данни. Според изследователите „неангажирането“ струва на страната между 450 и 550 милиарда долара всяка година. Дефиницията на „ангажиране“ според „Галъп“ означава активно участие и ентусиазъм в работния процес, чувството за обвързаност с работната среда и позитивното влияние върху нея.
Изследването показва, че 52% от заетите не са ангажирани, а 18% са „активно неангажирани“.
Изпълнителният директор на „Галъп“, Джим Клифтън, твърди, че вината за тези резултати се дължи на лошите мениджъри. „В изследването установихме, че в 25% от най-добре управляваните компании има 41% по-малко качествени дефекти в сравнение с 25% от най-лошо управляваните“.
Клифтън казва още, че по-неангажираните работници в крайна сметка струват повече на работодателя си в здравни осигуровки, заради инциденти на работното място.
"Нека да се отървем от мениджърите от ада, да удвоим броя на добрите мениджъри и ангажираните служители и да оставим тези мениджъри да водят според това, което наистина има значение... служителите ще бъдат два пъти по-ефективни, ще привличат два пъти повече клиенти, компаниите ще се разрастват, непредвидените здравни разходи ще намалеят и брутният вътрешен продукт ще достигне своя бум както никога преди“, съветва Джим Клифтън.
Изследването е проучвало служители в периода 2010-2012 г. и обхваща повече 350 000 работници всяка година.