Всяка четвърта от големите компании у нас дарява по ведомост всеки месец

09.03.2016 | 17:01
по статията работи: Десислава Маданска
85% от фирмите, в които има благотворителна практика, допълват събраните от служителите суми
Всяка четвърта от големите компании у нас дарява по ведомост всеки месец
Снимка: Thinkstock/Guliver

76% от големите компании у нас имат вътрешна система за дарителство. Условията да функционира успешно дарителството от работното място е подкрепа от висшия мениджмънт в компанията. Около това твърдение се обединиха представителите на компаниите, които участваха в представяне на социологическо проучване за практиките на дарителството от работното място сред 100-те български фирми с най-голяма печалба през 2014 г.

Изследването е проведено в периода ноември 2015 – февруари 2016 г. от Junction Bulgaria по поръчка на Фондация “Помощ за благотворителността в България” (ФПББ). То е проведено сред най-големите по печалба компании, като извадката е 38 фирми от най-големите работодатели и рекламодатели, а общият брой на заетите в тях служители е над 30 000 души. 

Според проучването за две трети от тези фирми дарителството от работното място е устойчива практика, а не ад-хок решение. 25 на сто от изследваните компании даряват средства всеки месец (дарителство по ведомост), 38,9% - повече от два пъти годишно, а 16,7 на сто – два пъти годишно на специални събития.

Едва 24 на сто от най-големите работодатели и рекламодатели в България нямат вътрешна система за регулярно дарителство.

85% от фирмите, в които има дарителска практика, допълват събраните от служителите суми, посочи социологът Стоян Михайлов.

За международните компании благотворителността е неотменен елемент от корпоративните практики, но има и много български предприятия, в които дарителството от работното място е възникнало като част от тяхната вътрешна култура, отбеляза още социологът.

По думите му от значение е и какъв е характерът на бизнеса - например в агробизнеса, макар да е печеливш, има много слаби дарителски традиции, докато сектори като телекомуникациите и финансовото дело са в другия полюс.

„Ако 1 % от всички работещи хора в България даряват по 10 лв. месечно, за една година биха се събрали 3 500 000 лв. за добри каузи. Дарителството от работното място е въпрос на добър механизъм, но в основата си е лично и емоционално и отговаря на вътрешната ни потребност да помагаме”, каза Елица Баракова, изпълнителен директор на ФПББ. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 12.12   1443 г. – Варненски кръстоносен поход: В Битката при Златица настъплението на кръстоносците, предвождани от Владислав III и Янош Хуняди, към Одрин е спряно от силна...