В България са останали под 300 птицеферми

08.02.2023 | 16:30
по статията работи: econ.bg
„Ако едно яйце струва 30 стотинки при производителя, докато стигне до потребителите цената му се увеличава до 50-70 стотинки. Разликата в тази цена не влиза в джоба на производителя“, сподели Божанков
В България са останали под 300 птицеферми
Снимка: под лиценза на creative commons

В България вече има под 300 птицеферми, заяви Даниел Божанков, председател на асоциацията на промишленото птицевъдство (АПП) в ефира на БНТ.

„Веригата от производителя до потребителя може да бъде скъсена. Във всяко населено място, където има производител на яйца, всеки гражданин може да отиде на място и да си закупи яйца директно от производителя. Друг е въпросът, че фермите стават все по-малко и вече са под 300“, заяви Божанков.

„Ако едно яйце струва 30 стотинки при производителя, докато стигне до потребителите  цената му се увеличава до 50-70 стотинки. Разликата в тази цена не влиза в джоба на производителя“, сподели Божанков.

„И яйцата и месото са с много кратък срок на годност. При яйцата срока е 28 дни, при месото 7 дни за охладено месо. Това не позволява по никакъв начин производителя да спекулира и задържа стока и след това да я продаде по-скъпо. Още повече имаме много кредити, което налага непрекъснато движение на парите, за да може да има печалба и съответно производителя на оцелее, коментира още председателят на Асоциацията на промишленото птицевъдство (АПП).

Най-бързото решение, което ще помогне на производителите, но ще се усети и от потребителите, е намаляване на ДДС на храните, заяви Божанков.

„Кооперативите са важни, особено за малките и средни  производители и за скъсяване на веригата от производителя до потребителя“, сподели председателят на АПП.

„Ние като асоциация апелираме за кооперирането между производителите. Започнали сме този процес при яйцата. Стимулирахме няколко фирми да се сдружат, надяваме се и други да последват този пример“, допълни още той.

„Когато малки и средни предприятия обединят своята стока и могат да станат голям производител и да задоволят потреблението на 1 търговска мрежа или 1 тържище. Могат да инвестират повече и да повишат“, коментира Божанков.

„Близо 20% от яйцата в България излизат за пазари в Гърция и Франция, сподели още Божанков. На този етап външните пазари са вид спасение и помощ за българските производители, поради по-високите цени, на които успяват да реализират продукцията си там, за сметка на продажбите под себестойност в България“, допълни още той.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 02.09   31 г. пр.н.е. – Война между Октавиан и Антоний: В Битката при Акциум Октавиан разгромява флотилията на Марк Антоний и Клеопатра VII. 1666 г. – Избухва Големият...