С 36% пазарен дял разполагат едва 10 големи търговски вериги в страната и влиянието им се увеличава. Това заяви изпълнителният директор на „Произведено в България“ Пламен Грозданов, коментирайки предлаганите промени в Закона за защита на конкуренцията.
В него се въвежда понятието „злоупотреба със значителна пазарна сила“, което дава право на доставчици и производители да си търсят правата чрез система за решаване на спорове. Целта на промените е прозрачност при определяне на цените и по-справедливо разпределение на добавената стойност, пише БНР.
Грозданов коментира, че в момента голяма част от добавената стойност остава при търговеца и така производителят не може да развива производството си. Според него е спекулация, че регулацията ще вдигне цените на продуктите. Той допълни, че към момента над 80% от потребителите предпочитат български стоки.
По думите на Грозданов, ако не се предприемат мерки законопроектът да се обсъжда в Народното събрание, може да се стигне до искане на оставки.