Екотаксата за стари коли се вдига с 15% въпреки заканите да скочи драстично

22.05.2018 | 11:00
по статията работи: econ.bg
Както досега екотаксите няма да зависят от това дали автомобилът е дизелов, бензинов или на газ, като определяща ще е единствено възрастта
Екотаксата за стари коли се вдига с 15% въпреки заканите да скочи драстично
Снимка: БГНЕС

Въпреки че от няколко месеца министърът на екологията Нено Димов уверява, че екотаксата за автомобили над 10 години ще скочи драстично, днес по "Нова телевизия" той обяви, че повишението ще е с около 15%. Плановете са електромобилите да не се облагат, а за хибридите тя да се намали.

На страницата на министерството на околната среда и водите е публикуван за обществено обсъждане проект на постановление на Министерския съвет за изменение и допълнение на нормативните актове в областта на управление на отпадъците, където са посочени новите размери на продуктовите такси.

В момента купувачите на колите на ток плащат 102 лева екотакса при тяхната регистрация, като предложението е тя да не се дължи от 2022 г. За хибридите размерът зависи от възрастта, като варира между 124 и 227 лева. Новото предложение е сумата да е от 100 до 255 лева, пак в зависимост от това на колко години е колата.

Както досега екотаксите няма да зависят от това дали автомобилът е дизелов, бензинов или на газ, като определяща ще е единствено възрастта. За превозните средства до 5 години тя остава 194 лева. Ако се приемат исканите от екоминистерството промени, то за превозните средства, произведени преди над 10 години, ще се плаща с 35 лева повече, или 310 лева. За автомобилите на между пет и десет години ще се дължат 290 лева, или с 30 лева повече, отколкото сега.

Нено Димов посочи, днес, че ако предложените от екоминистерството продуктовите такси се приемат, ще бъдат обхванати моторни превозни средства, за които сега не се плаща нищо.

"Това е една стъпка от поредица от стъпки и знак за намеренията на държавата", увери екоминистърът. Екотакса, или както се нарича продуктова такса, се плаща да всички продукти, като парите се използват за оползотворяване на отпадъците, които остават сред тяхното изхвърляне.

Във връзка с планираните забрани за дизелови автомобили в Западна Европа, Нено Димов повтори тезата си, че това изкривява пазара и който го причинява, трябва да се погрижи тези превозни средства да не се окажат в страни, в които такива ограничения няма. Той допълни, че ще започне активните действия за изработване на такъв регламент, след края на българското европредседателство.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Старият вампир извежда малкото вампирче за първото му среднощно пиршество. Набелязват жертва, малкото забива зъби и започва да смуче кръв, по едно време се спира и пита баща си: - Тате, до последна...
На този ден 13.11   615 г. – Започва понтификатът на папа Адеодат I. 1002 г. – С благословията на крал Етелред II се извършва масово убийство на датчани, живеещи в Англия. 1775...