30% от компаниите в различни сектори, които изпреварват своите конкуренти, са по-склонни да демонстрират откритост. Това показва ново проучване на IBM, проведено сред 1 700 главни изпълнителни
директори от 64 страни и 18 индустрии в света.
"Откритостта" се свързва главно с по-засилената употреба на социални медии като ключов фактор за успешна съвместна работа и иновацията при тези компании – като водеща, оказваща влияние върху
организациите им.
За да затвърдят своите отношения с потребители, партньори и ново поколение служители в бъдеще, главните изпълнителни директори на водещите компании ще изместят фокуса си от употребата на и-мейл и
телефон като основни комуникационни канали, към употребата на социални мрежи като нов модел за директна комуникация, се казва в проучването.
Сега само 16% от директорите използват социални бизнес платформи, за да общуват с потребителите си, но прогнозата е, че тази цифра ще се увеличи до 57% в следващите 3 до 5 години.
Проучването на IBM разкрива още, че технологиите се превръщат в мощен инструмент за преобразяване на организационните структури.
Повече от половината от запитаните (53%) планират да използват технологиите, за да улеснят взаимодействието с външни организации, докато 52% споделят, че ще ги използват за улесняване на вътрешните
комуникации.
Проучването показва, че по-голямата част (71%) от главните изпълнителни директори в света гледат на технологиите като фактор номер едно за влиянието на бъдещето на организациите в идните три
години, като те се считат дори за по-важен фактор на промяна от икономиката или пазарните условия.