Класация за "най-ценна марка": "Амазон" отново е №1, следват "Епъл" и "Гугъл"

18.01.2023 | 16:55
по статията работи: econ.bg
"Амазон" е загубил над 50 милиарда щатски долара миналата година, като рейтингът ѝ е намалял от AAA+ на AAA. Проучването е установило, че удовлетвореността на клиентите от обслужването им от "Амазон" е спаднала
Класация за "най-ценна марка": "Амазон" отново е №1, следват "Епъл" и "Гугъл"
Снимка: под лиценза на creative commons

Американският технологичен гигант "Амазон" (Amazon) си върна първото място като "най-ценна марка" в света въпреки спада на пазарната капитализация на компанията с 15 на сто през 2022 г. до 299,3 милиарда щатски долара. Това се посочва в най-новия доклад на консултантската фирма "Бранд Файненс" (Brand Finance), класиращ по пазарна капитализация 500-те най-големи компании в света.

"Амазон" е загубил над 50 милиарда щатски долара миналата година, като рейтингът ѝ е намалял от AAA+ на AAA. Проучването е установило, че удовлетвореността на клиентите от обслужването им от "Амазон" е спаднала, докато времето за доставки се е удължило,  и в следствие - потребителите са по-малко склонни да препоръчват услугите на компанията.

С прекратяване на ограниченията, свързани с Covid пандемията, хората се завръщат към пазаруването "на живо", което намалява търсенето на онлайн търговците.

Друга американска технологична корпорация - "Епъл" (Apple), се нарежда на втора позиция като най-ценна марка в света. "Епъл" е оценена на 297,5 милиарда долара, което е понижение с 16 на сто спрямо година по-рано. По-ниската капитализация на компанията е свързана със спад в прогнозираните приходи, тъй като се очаква нарушените вериги за доставки на стоки и затегнатият пазар на труда да ограничат предлагането на хардуерните продукти на марката.

Трети американски гигант - "Гугъл" (Google) - зае третото място, с капитализация в размер на 281 милиарда долара.

"Технологичните марки по света са загубили значителна част от стойността си в отговор на променящите се модели на търсене. Инфлацията засегна компаниите в много сектори, но тъй като навиците на потребителите частично се връщат към моделите отпреди пандемията, търсенето на услуги на технологичните марки в голяма степен бе засегнато", коментира данните Дейвид Хей, председател и главен изпълнителен директор на "Бранд Файненс".

Нарушените вериги на доставки, недостигът на работна ръка и затрудненото финансиране оказаха своето въздействие върху компаниите, добави той.

В класацията намират място 48 технологични марки, с две по-малко миналогодишното издание, след като отпаднаха "Снапчат" (Snapchat) и "Туитър" (Twitter).

Други технологични компании, които са загубили от стойността си, са "Самсунг" (Samsung Group) (-7 на сто до 99,7 милиарда долара), "Алибаба" (Alibaba.com) (-56 на сто до 10 милиарда долара), "Фейсбук" (Facebook) (-42 на сто до 59 милиарда долара) и "УиЧат" (WeChat) (-19 на сто до 50,2 милиарда долара).

От друга страна "Инстаграм" (Instagram) (+42 на сто до 47,4 милиарда долара) и "ЛинктИн" (LinkedIn) (+49 на сто до 15,5 милиарда долара) са увеличили пазарната си капитализация.

Производителите на електрически автомобили "Тесла" (Tesla) (+44 на сто до 66,2 милиарда долара) и китайската БИД (BYD) (+57 на сто до 10,1 милиарда долара) значително са повишили стойността си, според класацията. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 13.12   1294 г. – Папа Целестин V абдикира от папството, което е първият случай на абдикация на папа в историята на католицизма. 1519 г. – Експедицията на Фернандо...