Работна група в Агенцията по вписванията е предложила намаляване на таксите за административни услуги.
Очаква се падане на тарифите за регистриране по БУЛСТАТ с 24%. За имотния регистър някои такси ще намалеят с 30%, а други с по-малко, тъй като при него изчисляването е по-сложно.
Таксите за подаването на годишните финансови отчети падат от 50 лева на 40 лв., ако са подадени на хартиен носител, и от 25 на 20 лв. за електронен.
С 31% ще бъдат намалени таксите за регистрация на дружества с ограничена отговорност. От 160 лв. те ще станат 110 лв., когато са на хартиен носител и от 80 на 55 лева - на електронен, пише в. "Стандарт".
Тази година 70% от фирмите са предпочели да изпратят отчетите си по интернет и почти не е имало опашки, твърдят от Агенцията по вписвания. Според тях има предложение да се върви към предоставяне на услуги на едно гише.
Обмисля се обявяване на обществена поръчка за създаването на единен информационен телефон, на който всеки гражданин да може да звъни и да сподели своя проблем.