В продължение на години iOS рекламата генерираше по-големи приходи, отколкото същата, публикувана на териториите на Android платформата. Неприятното за Google статукво започна да се променя преди около година, но все пак рекламата през OS-а на Apple изкарваше повече пари на компанията и iOS разработчиците.
Резултатите от последното тримесечие показват, че над 65 процента от всички мобилни рекламни импресии са направени през устройства, работещи под Android. Числата показват огромно покачване спрямо 42,8 процента през първото тримесечие на 2014 година.
Според Opera Mediaworks iOS устройствата са генерирали 22 процента от мобилните импресии – 17% от iPhone, докато останалата част от iPad и iPod.
Разработчиците на приложения получават своето финансиране по няколко различни начина, в зависимост от мобилната платформа и типа реклама, която показват в своя софтуер. Основната печалба се набавя след като потребителят кликне върху дадена реклама. Съществува и модел, при който разработчиците получават определена сума на 1000 показвания на реклами в техните приложения.
Голямата новина за Google, е, че последното тримесечие е първото въобще, в което Android е генерирал по-високи рекламни проходи, отколкото iOS - 44,77% към 45,44% за iOS.