„Над 5 млн. граждани са се идентифицирали електронно към момента и над 200 хил. профила са създадени в Системата за сигурно електронно връчване.“- това заяви заместник-министърът на електронното управление Атанас Мазнев, по време на работна закуска, организирана от Оперативна програма „Добро управление“. На срещата бяха обобщени резултатите на общо четири проекта по приоритетна ос 1 „Административно обслужване и е-управление“.
Чрез реализацията на проекта „Надграждане на хоризонталните и централни системи на електронното управление във връзка с прилагане на Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги", само за 2021 г. МЕУ е реализирало спестявания за над 210 млн. лв.
Николай Минев директор „Системи и компоненти на електронното управление“ в МЕУ заяви, че за периода 2019 – 2022 г. по същия проект са спестени разходи за администрацията от минимум 5,3 млн. лв. Чрез автоматизираната информационна система „Електронни обществени поръчки“ за периода 2020 – 2021 г., са спестени 47 млн. лв.
Надграждането на основните системи на НАП за предоставяне на данни и услуги към вътрешни и външни системи е спестило на бизнеса разходи в размер на 99,8 млн. лв. за година. В резултат на това се отчита увеличената събираемост на проходите и осигурената надеждност, сигурност и непрекъсваемост на дейността на НАП.