Над 5 милиона справки онлайн са направени от страна на клиентите на Национална агенция по приходите (НАП). За да имат достъп до електронната системата, те трябва да притежават идентификационен номер (ПИК). До момента са издадени 200 000 персонални кода. По-често с такъв се сдобиват физическите лица, като 70% от всички издадени са за тях.
В системата на НАП потребителите най-вече проверяват задълженията си към бюджета. 2,2 милиона пъти са направените справки от този тип, а 1,3 милиона са за извършени плащания. Ползващите системата често проверяват актуалния си трудов договор, както и извършват справка за осигурителния си доход, информира в. "Монитор".
Гражданите с ПИК могат да получат информация още относно размера на сумата, върху която работодателите им внасят осигурителните им вноски. Системата дава сведения и за пенсиония фонд на дадения потребител, както и възможност да бъде проследено какъв трудов договор е декларирал пред НАП неговия работодател. Персоналният код позволява на клиентите на приходната агенция да изиска издаване на документ, като удостоверение за липса на задължения.
Клиентите на НАП получават своя ПИК след подадено заявление във всеки клон на агенцията, получаването му обаче е възможно единствено в офиса по постоянен адрес.