Новите влакове за БДЖ ще влизат за ремонт само за 4-5 дни на всеки три месеца

08.08.2023 | 10:35
по статията работи: econ.bg
Новите влакове, които БДЖ ще купуват, ще трябва да са в оперативна готовност през 94 или 96% от времето на тримесечие в зависимост от вида и бройката им. Това означава, че може да са в ремонт само за 4-5 дни на всеки три месеца
Новите влакове за БДЖ ще влизат за ремонт само за 4-5 дни на всеки три месеца
Снимка: под лиценза на creative commons

Новите влакове, които БДЖ ще купуват, ще трябва да са в оперативна готовност през 94 или 96% от времето на тримесечие в зависимост от вида и бройката им. Това означава, че може да са в ремонт само за 4-5 дни на всеки три месеца, през останалото време трябва да са в движение. Това е едно от изискванията в новите обществени поръчки, които ще бъдат обявени в най-скоро време.

Договорите за нови влакове ще бъдат сключени до края на 2023 г., а срокът за изработването и доставката им е 33 месеца от подписването, предвижда министерството на транспорта.

Четирите процедури за доставка на 7 двуетажни и 25 междуградски влака, 20 мотриси и 18 маневрени локомотива за над 2,8 млрд. лв. без ДДС бяха прекратени от министър Георги Гвоздейков. След това комисии са ревизирали условията по тях. Направените изменения щели да доведат до икономия на пари заради премахването на допълнителни дейности. Разширени са и критериите за допустимост на участниците, за да се даде възможност за участие на по-широк кръг производители и за по-голяма конкуренция между тях.

В момента документите са изпратени в Агенцията за обществени поръчки и в Министерството на финансите за задължителната процедура по предварителен контрол.

Предвиденият срок за подаване на предложения е 60 дни от обявяването на обществените поръчки. След изтичането му, по разпореждане на министър Гвоздейков, е създадена организация за оценяване, класиране, избор на изпълнители и сключване на договори до края на 2023 г.

Компаниите, които спечелят поръчка да произведат новите влакове, трябва да осигурят поддръжката им за 15 години. Премахнато е условието за изграждане на ремонтна база за поддръжка, което крие висок риск от забавяне на проекта. В края на 15-годишната поддръжка се предвижда проверка на състоянието на влаковете, с което производителят ще удостовери, че те са годни за експлоатация.

Друга новост е заложената формула за индексация на цената на поддръжката, която липсваше в условията. Тя се базира на два публично достъпни индекса – за цените на железопътния подвижен състав и размера на заплатата в областта на транспорта.

Поръчката за 18 маневрени локомотива е разделена на 2 обособени позиции – за 9 локомотива за маневри вътре в депа и за 9 локомотива за маневри в частично електрифицирани депа и по коловозите от депата до гарите. За първите 9 локомотива отпада изискването за документи за движение по националната жп мрежа. Очаква се с тези промени да бъдат спестени приблизително 25 млн. лева само от тази процедура.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 17.12   546 г. – Крал Тотила завладява Рим. 1538 г. – Папа Павел III отлъчва от църквата английския крал Хенри VIII. 1777 г. – Франция първа признава...