Пускат магистрала "Тракия" до Ямбол на 1 юли

11.04.2012 | 15:21
по статията работи: Петър Чернев
Откриха проблеми при строежа на трите участъка от аутобана. Асфалтът в определени участъци от лот 2 станал на вълни
Пускат магистрала "Тракия" до Ямбол на 1 юли

На 1 юли тази година ще бъдат пуснати лотове 2 и 3 от магистрала "Тракия". Това съобщи пред журналисти днес министърът на регионалното развитие и благоустрйството Лиляна Павлова. Тя инспектира строителните работи и анонсира началото на поредица инспекции преди пусковата дата: "Даваме старт на поредица от инспекции от тук нататък до 1 юли, когато имаме ангажимент, който са поели изпълнителите към нас, предсрочно да пуснем двата основни участъка – лот 2 и лот 3 на автомагистрала „Тракия”, така че да можем да направим в максимална степен безпроблемно ходенето тази година до морето”.

Двата участъка свързват Стара Загора и Ямбол. Строежът на лот 2 между Стара и Нова Загора, който е с дължина 31,8 км, стартира през май 2010 г. Срокът за изпълнение е 25 месеца - юли 2012 г Изпълнението на проекта се осъществява от „Трейс Груп Холд” АД, след спечелен търг с цена от 137,868 млн. лв. с ДДС. Няколко месеца по-късно започна изпълнението и на отсечката между Нова Загора и Ямбол, която е с дължина 35,7 км. Изпълнител на строителните работи е гръцката фирма "Актор".

„Имахме тежка зима и трябва да проверим има ли поражения. По-важното за мен е, че лабораторията към Агенция „Пътна инфраструктура” ще има ключова роля в този процес. Тези ускорени срокове да не повлияят на качеството – това е основното ми притеснение. Считано от днес лабораторията има разпореждане да бъде на обекта всеки ден до 1 юли, за да следим качеството на работите, които се извършват при тези ускорени темпове”, каза Павлова.

Тя добави, че в рамките на лот 3 има пътен възел, който има проблем и трябва да бъде коригиран. Става дума за пътното съоръжение при Нова Загора. Там има необходимост от корекции в работата на изпълнителя и пътният възел трябва да се поправи. Има проблем с част от бордюрите

Днес стана ясно още, че лот 4 има сериозен проблем с овлажнените почви, които допълнително са забавили работата по него. Това каза пред журналисти министър Павлова. Изпълнителят е поел ангажимент първите 15 км на пътния възел до река Тунджа да бъдат пуснати също заедно с лот 2 и лот 3.

Лот 4 свързва Ямбол и Карнобат. Участъкът, който е с дължина 49 км, е най-проблемният от всичките. Неговото изграждане започна през есента на 2010 г. Няколко месеца по-късно "Мостстрой" АД и неговите дъщерни дружества - "Мостстрой - Пловдив" АД, "Мостстрой -  София" АД и "Мостстрой - Велико Търново" АД, депозираха молби за откриване на производство по несъстоятелност. Този факт постави под съмнение строежът на отсечката и необходимостта от провеждане на нов конкурс. Същевременно строителните работи бяха оскъпени заради наложилото се укрепване на проблемните почви. 

Междувременно внезапна проверка с подвижна лаборатория на якостта на натоварването на пътя и носимоспособността на лот 4 беше извършена по време на инспекцията на министър Павлова. Някои от пробите показват леки отклонения от стандартите и показателите и трябва да бъдат коригирани до 1 май, за сметка на изпълнителите.

Същевременно бордюрите на участъка между Нова Загора и Ямбол няма да бъдат приети от държавата. Те трябва да бъдат премахнати и поставени както трябва. Циментова стабилизация от близо километър на пътя ще бъде премахната и положена отново, заради некачествено изпълнение.

Министър Павлова каза, че има забележки за плътността на циментовата стабилизация на лот 3 на автомагистралата. Според нея слоят под асфалта не е достатъчно плътен. Всички поправки ще бъдат направени за сметка на изпълнителите. Павлова заяви, че е по-добре забележките да бъдат направени сега, по време на проверките и строителството, вместо като се приеме обектът.

По лот 2, който свързва Стара и Нова Загора, пък имало вълнообразни участъци, които също трябва да бъдат коригирани. Пътният възел на Нова Загора е слегнал и ще трябва да бъде преработен и възстановен. Подходите към надлеза над автомагистрала "Тракия” при Нова Загора са били пропаднали, защото насипът не е бил уплътнен, и отново ще трябва да бъде преправен, за сметка на строителите.

Отделни насипи по трасето трябва да бъдат изпълнени спрямо технологичното задание.

В края на проверката министърът заяви: "Предпочитам да направя компромис със срока, но не и с качеството – категорично". Тя допълни, че е минала по положен асфалт по целия участък между Стара и Нова Загоря. Лявото платно не било все още в толкова напреднал етап, но графикът показвал, че изпълнителите ще могат да се справят в срок. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 29.10   539 пр.н.е. – Персийският цар Кир II Велики, със завладяването на Вавилон издава първият писмен документ за правата на човека, известен като Цилиндъра на Кир. 1859...