Санкция за "Близу" за нелояно привличане на клиенти

01.03.2011 | 15:10
по статията работи:
Доставчикът предлагал безвъзмездни добавки, които изкривявали и пренасочвали потребителското търсене
Санкция за "Близу" за нелояно привличане на клиенти

Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение на чл. 36, ал. 2 от ЗЗК от страна на "Близу Медиа енд Броудбенд" ЕАД (Blizoo) и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 56 288 лв.

На първо място КЗК установи, че доставичкът на интернет и телевизия рекламира и предлага коледни бонуси към промоционални пакети "Смарт", "Екстра", "Премиум" и "Премиум+". Ответното дружество предлага и рекламира три различни по естеството си коледни бонуси: безплатни минути за национални разговори, HD програми за първите 6 месеца от договора и еднократно ваучер на определена парична стойност.

Бонусите безплатни минути за национални разговори и HD програми за първите 6 месеца от договора не предоставят на потребителите отделни или различни услуги от предлаганите в промоционалните пакети, поради което КЗК счита, че не следва да се разглеждат като безвъзмездна добавка, а като редуциране на общата стойност на услугата.

С оглед на това комисията средоточи своя анализ единствено по отношение на коледния бонус - ваучер на определена парична стойност. Бонусът - ваучер, е безплатен и се получава еднократно към всеки нов договор, сключен за някои от пакетите Blizoo.

Стойността на ваучера е от 30 до 75 лв. и се получава предварително в момента на сключването на договора, когато клиентът заплаща абонаментна такса от 25 до 50 лв. за първия месец и може да бъде използван само до 15.02.2011 г. По този начин така рекламираният и даван бонус е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителя и да пренасочи търсенето именно към услугите на ответното дружество.

КЗК определя този атрактивен начин за промотиране на новите услуги под марката Blizoo в периода на коледните празници като "нелоялно привличане на клиенти".

Според Комисията това е непазарен стимул, който изкривява и пренасочва потребителското търсене. По този начин се цели привличане на клиенти чрез забранени от закона средства, отчитат от антимонополния орган.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 07.11   1659 г. – Сключен е Пиренейският договор, който слага край на Френско-испанската война. 1816 г. – Александър I Павлович – цар на Русия и крал на Полша...