Социалната мрежа Facebook вече ще изпълнява и ролята навинарска агенция. Проектът на социалната мрежа се нарича "Моментални статии” (Instant Articles) и в момента е достъпен само за iPhone.
Facebook сключи споразумения с няколко престижни издания, с което ще предлага бърз и директен достъп на потребителите си до новинарски статии. Новият формат ще се захранва от The New York Times, National Geographic, BuzzFeed, NBC и The Atlantic от Съединените щати; The Guardian и BBC News от Великобритания и Spiegel и Bild от Германия.
Според създателите на "Моментални статии", през мобилното приложение, зареждането на една интернет страница може да отнеме до 8 секунди, докато Instant Articles прави това незабавно.
Съдържанието на статиите ще бъде пълно, а изображенията ще бъдат съобразени с размера на вашия дисплей, могат да се уголемяват с жестове и да се завъртат със завъртането на телефона, клиповете се пускат сами, докато ги преглеждате, има интерактивни карти, кратки аудио клипове и коментари на специфични части от текста
От Facebook уверяват, че издателите ще могат да продават пространства за реклама в статиите и така ще запазят приходите си. Освен това те ще разполагат с подробна информация за трафика и пълен анализ на аудиторията.
Източник: iNews.bg