Министерството на транспорта да направи одит в БДЖ „Товарни превози“ във връзка с разходите за гориво. Това поиска Любомир Илиев, ръководител на дружеството. Той добави, че след като бъдат констатирани всички нередности, ще бъде уведомена и прокуратурата.
Илиев оповести данни, според които преразходът на гориво на компанията за миналата година се е увеличил с 1,4 млн. лв. спрямо 2013 г.
По думите му заради кражби на гориво са освободени шестима души , още толкова ще бъдат уволнени, след като се върнат от отпуска.
Илиев каза още, че е в ход ремонт на джипиесите в резервоарите на локомотивите. Те ще бъдат настроени така, че ако бъдат източени 10 литра гориво, да се получава информация за 10 литра преразход. Един резервоар на локомотив средно събира около три тона гориво.
Шефът на „БДЖ Товарни превози“ отбеляза още, че всички разходни норми на локомотивите се преразглеждат. Той допълни, че до края на февруари трябва да има работеща джипиес система.
„До края на месеца всички GPS трябва да бъдат отремонтирани. Ще има такъв GPS и в резервоарите, за да се установява дали има преразход на гориво. В края на седмицата ще поискаме официален одит от Министерството на транспорта, който да установи всички нередности по отчитане, контрол и преразход на горива в „БДЖ Товарни превози“, каза той.
От „БДЖ Пътнически превози“ пък посочиха, че дружеството предприема мерки за подобряване на хигиената във влаковете.
„Като ръководител изпитах неудобство от услугата, която се предлага по линията София - Банкя“, посочи Димитър Костадинов, изп. директор на компанията.
По думите му лоша организация на почистване и слаб контрол е заварило новото ръководство на БДЖ, поело дружеството преди два месеца. Костадинов посочи, че макар да няма недостиг на хора и почистващи препарати влаковете не са били хигиенизирани ежедневно.
Той информира, че през юли миналата година е създадено самостоятелно звено за почистване от 441 души, което освен да „генерира административни разходи явно не си е свършило работата“. Разходите за почистване за година са се увеличили от 3,2 млн. лв. на 4,2 млн. лв., информира БТА
Костадинов отбеляза още, че чувство за лошо качество на ж.п. услугата създава и старият подвижен състав. Той съобщи, че старите електромотриси по линия София - Банкя от 32-серия вече са спрени от движение и ще бъдат заменени.