За момента Агенцията за приватизация потвърждава за трима кандидати за приватизацията на „БДЖ - Товарни превози”. Кандидатите са фирми от Чехия, Румъния и инвеститор през Citibank. Това каза пред журналисти в парламента министърът на транспорта Ивайло Московски, предаде агенция „Фокус”.
„Основно със средствата от приватизацията на „Товарни превози” ще се плаща към кредиторите и облигационерите. За момента плащаме 1 млн. евро на месец от собствени средства на дружеството, което е недостатъчно”, заяви министърът.
На 16 ноември Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) обяви публично оповестен конкурс на един етап за продажбата на 2 325 087 дяла, представляващи 100% от капитала на “БДЖ – Товарни превози” АД, София, собственост на “Холдинг – БДЖ” ЕАД.
Конкурсната документация, която не съдържа информационния меморандум на дружеството, се закупува в срок до 30 дни от датата на обнародване на решението в Държавен вестник.
Срокът за подаване на обвързващи оферти е до 15.00 часа на 82-я ден от датата на обнародване на решението в "Държавен вестник". Депозитът за участие е в размер на 20 000 000 евро или равностойността им в лева. Това става ясно от информацията на АПСК.
Не се допускат до участие в конкурса консорциуми (във формата на търговски или граждански дружества, съгласно българското законодателство, специално създадени с цел участие в конкурса), офшорни дружества, както и лица, които имат непогасени, изискуеми публични задължения към българската държава, лица, които са в ликвидация, лица обявени в несъстоятелност или са в производство за обявяване в несъстоятелност, както и лица осъдени за банкрут.
Германската банка KfW, на която БДЖ дължи над 40 млн. евро за мотрисите Siemens, е готова да изчака приключването на приватизацията на "Товарни превози". След това преговорите за разсрочване на дълга ще продължат. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски по време на пресконференция, на която беше даден отчет за напредъка на ОП "Транспорт".
По повод Оперативна програма „Транспорт” Московски заяви, че в началото на мандата на ГЕРБ през август 2009 г. той като зам.-министър по транспорта тогава е заварил 11% договореност по програмата, а разплатени са били под 1%. В момента има 97% договореност, а са разплатени 35%. Имаме право да разплащаме до 2015 г., заяви Московски.