Искате да сте добър шеф? Тогава се вслушвайте в това, което имат да ви кажат подчинените ви. Ако чувате едни и същи оплаквания отново и отново, значи е време да коригирате своя подход.
1. „Никога не знам какво се случва ...“
Ако вашите служители не са запознати с последните събития в компанията и не са наясно с новостите и промените в офиса, значи нямат лесен и бърз достъп до информация. Изградете добър комуникационен модел, като поддържате контакт с подчинените си през целия ден и им давате възможност да знаят дори най-малките подробности, касаещи тяхната работа.
2. „Не знам каква е моята роля ..."
Когато служителите ви не знаят какво точно се очаква от тях на работа, хаосът и объркването са неизбежни. И все пак, определянето на роля не завършва с името и позицията, изписани върху визитната картичка.
Трябва активно да напомняте на всички служители и на членовете на вашия екип, какви точно са техните отговорности, конкретни задачи и причините да се занимават с тях. Това може да означава да се застъпите за служител, който трябва да завърши определен проект или да делегирате работата, по начин, който да насърчи служителите да дават най-доброто от себе си.
3. „Объркан/а съм ..."
Всички тези объркани лица, които виждате на срещите, са знак, че проектите, ролите в екипа и цялостната посока на работата не са достатъчно ясни на вашите служители, а вината за това е изцяло ваша. Добрите лидери внасят яснота. Те знаят как да представят своята визия, която включва не само план за достигането на желаните продажби, но и детайлна идея за това, как компанията ще постигне успех през следващите няколко месеца или дори години.
4. „Не знам какво се очаква от мен ..."
Част от работата на лидера е да определи ясно очакванията. Великите лидери знаят как да поставят граници. Те говорят редовно със служителите си и им помагат да определят целите си и да изградят ясен път към тяхната реализация.