Groupon - американска компания за сделки на деня, увеличи размера на първичното си публично предлагане на акции (IPO), което след новата оценка вече възлиза на 700 млн. долара, съобщава Reuters. Това е най-голямото предлагане на интернет компания след същата процедура за Google, чието IPO през 2004 г. беше в размер на 1,7 млрд. долара.
Световният лидер при груповото пазаруване повиши цената на предлаганите акции вчера, а самият старт на търговията на Nasdaq е днес - 4 ноември. Към момента компанията се оценява на почти 13 млрд. долара, като в IPO-то си тя предлага на инвеститорите общо 35 млн. акции на цена 20 долара всяка, или над първоначалните ценови граници от 16-18 долара за брой.
Пазарните наблюдатели очакват сериозен интерес към акциите на Groupon в началото на търговията, но част от мненията за фирмата в дългосрочен план са определено скептични. В интернет сектора Groupon има много силна конкуренция. Освен това трябва да инвестира ударно, за да успее да постигне растеж на потребителите си.
"Groupon е скъпа. Оценката от 12,8 млрд. долара е постижима само защото се предлага малък процент от капитала", смята Роб Ромеро, ръководител на фокусирания върху технологичния бизнес хедж фонд Connective Capital Management.
Според Ромеро реакцията на пазара на поведението на LinkedIn е показателна за това как предлагането на по-голям процент акции може да свали цената. В четвъртък бизнес социалната мрежа, която излезе
на борсата през май тази година, рязко понижи стойността си, обявявайки, че смята да пусне за борсова търговия допълнителни акции за до 500 млн. долара.
Книжата на LinkedIn паднаха по време на електронната търговия след редовната сесия с над 8 на сто. Защитниците на Groupon обаче подчертават, че фирмата е добра инвестиция. Това е "компания,
получила позволение за директен маркетинг до над 150 млн. клиенти дневно.
Никоя друга компания в света никога преди не е достигала до толкова много хора", коментират експерти от анализаторската група Daily Deal Media. "Инвеститорите, които наистина разбират този
бизнес модел и позицията, която Groupon има на пазара, ще купуват", допълват още експертите.