H&M губи заради високите цени на памука

29.03.2012 | 14:40
по статията работи: Петя Бързилска
Компанията смята да отвори нова верига магазини
H&M губи заради високите цени на памука
Снимка: H&M

Модната търговска верига H&M, която отскоро има магазин и в България, предупреди, че е претърпяла загуби заради високите цени на памука. Въпреки това за първото тримесечие на 2012 г. компанията отчита 5%-но увеличение на приходите си поради ръст в обема на продажбите, предаде онлайн изданието „Бизнес Инсайдър“.

Приходите, които отчита H&M обаче, са доста под очакваните. След излизане на тримесечния доклад на борсата в Стокхолм акциите на шведския производител на дрехи се понижиха с 5% и стигнаха 35,72 долара за брой.

Чистата печалба на компанията за периода декември 2011 г. - февруари 2012 г. е 2,74 млрд. крони или 411 млн. долара. Това е увеличение от близо 5% спрямо същия период година по-рано, когато чистият доход е бил в размер на 2,62 млрд. крони. Същевременно продажбите са се увеличили до 27,8 млрд. крони от 24,5 млрд. крони година по-рано. Компанията отбелязва, че през март 2012 г. положителната тенденция за обема продажби продължава.

Въпреки увеличението на печалбата и продажбите обаче H&M отбелязва, че брутният марж на печалбата й се е свил с 55,8%. Отчасти това се дължи на факта, че компанията е поддържала твърди продажни цени въпреки покачването на разходите си за закупуване на материали.

"Нарасналите разходи за закупуване на материали се дължат от една страна на по-високата цена на памука през разглеждането тримесечие, в сравнение с доставката цена за периода година по-рано, но в същото време причина са и направените дългосрочни инвестиции, които включват разрастване на общото търговско предлагане", заяви главният изпълнителен директор на H&M Карл-Йохан Персон.

Той също така каза, че компанията планира през следващата година да отвори нова верига магазини, която ще стъпи върху вече стартираната от H&M престижна марка Collection of Style (COS) през 2007 г.

"Както и COS, която в момента в много успешна и има добра ефективност, новата верига магазини ще бъде независима и ще допълни останалите магазини от групата", каза Персон. "Имаме големи очаквания за новата марка и обмисляме възможностите за други потенциални инициативи", допълни още главният изпълнителен директор.

Интервю на Econ.bg с регионалния мениджър на H&M за България Ралф Вайн може да прочетете тук.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Срещат се двама приятели. Единият пита: - Какво ще правиш в събота? - Ще ходим със сина ми в парка да пускаме хвърчило дракон да лети! А ти? - И аз имам подобна програма - ще изпращам тъщата на...
На този ден 20.09   622 г. – Мохамед и негови последователи се преселват от Мека в Медина, което е начало на арабското летоброене. 1378 г. – С избирането за Климент VII за...