На 12 юни 2009 г. беше представен окончателният вариант на Стратегическия план за развитие на културния туризъм в България.
През 2005 г. Министерството на културата на Република България и област Кампания - Италия подписаха протокол за намерения, в резултат на който беше разработен Пилотен проект за изготвяне на Стратегически план за развитие на културния туризъм в България. По него работи екип от италиански експерти на Регионалния клон в област Кампания на Националната асоциация на строителите „АНЧЕ", съвместно с Областната управа на област Кампания и с Археологическата дирекция на Помпей.
Целта на проекта беше да се изготви Стратегически план за маркетинг на територията на България, базиран на валоризирането на културните, историческите и природните ресурси на страната, с цел привличане на сегментите на международния културен туризъм, в съответствие с моделите на устойчиво развитие. Проучвателните дейности по проекта бяха свързани с оценка на туристическите ресурси на страната и условията за конкурентоспособност на общата система на културния туризъм в България.
Стратегическият план за развитието на културния туризъм в България предвижда разделянето на територията на страната на 13 области, наречени „Локуси", които трябва да обогатят културния си облик, както и да развият потенциала си и в културния и в туристическия сектор. Тези 13 района са:
- Велика София,
- Долината на царете,
- Възрожденският град (Велико Търново),
- По бреговете на Дунав,
- Каменно сърце (Сливен, Стара Загора),
- Старите столици,
- По бреговете на Черно море,
- Странджа планина,
- Мечът и кръстът (Перперикон),
- Пловдив и Римската империя,
- Портата на Родопите,
- Големите планини
- Вкаменената гора
Пълния текст на окончателния вариант на Стратегическия план за развитие на културния туризъм в България ще откриете в прикачения файл.
Новина от пресконференцията, на която беше представен планът, може да прочетете тук.