Снимка: Bgreporter.com
Национална агенция „Пътна инфраструктура" (НАПИ) стартира обществено обсъждане за бъдещето на рекламните билбордове край пътищата в страната. Това съобщи днес изпълнителният директор на агенцията Янко Янков.
Той добави, че в момента НАПИ не разполага с никаква власт върху тези съоръжения - нито за това къде се намират те, нито какво изобразяват, нито в какъв цвят са. Агенцията е безсилна и срещу разрешението за поставянето им, т.е - ако всички подадени документи са изрядни, то НАПИ не може да откаже поставянето на рекламното съоръжение.
В момента НАПИ води на отчет около 8 хил. реклами табла. За миналата година агенцията е успяла да събере около 3.9 млн. лв. приходи от тези съоръжения, обясни още Янков. Той добави, че са налице много рекламни съоръжения, които не се използват, а седят празни и застрашват придвижването на големи транспротни средства, като ТИР-ове например. Причина за това е фактът, че те навлизат на асфалта.
Директорът на НАПИ добави, че получената за миналата година сума от билбордове е несъизмерима с цената на човешките животи, които се погубват заради съоръженията. Като пример за това каква е практиката в останалата част на Европейския съюз Янков даде Германия, където рекламите са разположени на около 40-50 м от пътя, и Гърция, където рекламите се намират най-малко на 300-400 м от шосето.
Премахването на тези реклами няма да е лесно, беше отчетено още днес. Вследствие от дебата, който НАПИ иска да проведе, може да се стигне и до законодателни промени. В тази връзка председателят на надозорния съвет на агенцията Иван Атанасов обясни, че промените надали ще станат факт до края на мандата на този парламент, а ще бъдат приети от следващия.