Продажбите на коли на територията на Европа са намалели с 9,7% през месец март тази година, съобщава агенция „Блумбърг“. Задъхването на редица гиганти, сред които и PSA Peugeot Citroen, Ford и Volkswagen, както и кризисната ситуация на пазара в Германия парализираха цялата индустрия. Така тя падна до най-ниското ниво на доставки от 20 години насам.
Регистрациите на нови автомобили са намаляли до 1,35 милиона за март, в сравнение с 1,5 милиона през 2012 година. Същевременно продажбите за първото тримесечие са паднали до 3,1 милиона коли.
Рецесията, породена от дълговата криза на Стария континет, доведе до ниво на безработицата от 12%. Това е рекорд за 17-те страни от еврозоната от началото на статистиките през 1995 година. Всеобщата криза логично се е прехвърлила и върху автомобилния сектор – четири от общо пет от най-големите автомобилни пазари са се свили шокиращо много. Най-повлияна е Германия, където понижаването е със 17%.
Във Франция, Peugeot – вторият най-голям автомобилен концерн на Стария континент, отбелязва спад в продажбите с цели 16%. Евролидерът Volkswagen, базиран във Волфсбург, Германия, отчита 15% понижаване.
Проблемната ситуация важи и за външните производители. Американският концерн Ford се изравнява по спад с Peugeot – отново 16%. Финансовият обем на загубите, които американците предвиждат за 2013 година, гравитира около 2 милиарда долара. GM също отбелязва средностатически 13% спад. Разпределено сред дъщерните компании на автомобилния колос, понижението е 28% за Chevrolet, 10% за Opel и 10% за Vauxhall.
Азиатските производители също са повлияни от автомобилната криза. Лидерът на азиатския пазар Toyota отбелязва спад със 17%, а Hyundai – 10%.