Целта на проекта за строителството на канала „Истанбул” е да обезпечи сигурността на корабоплаването, защитата на населението и околната среда. Това заяви министърът на транспорта и инфраструктурата на Турция Джахит Турхан за Анадолската агенция.
Той обърна внимание на увеличения обем на превозваните през Босфора стоки.
Броят на преминаващите през Босфора кораби за 15 г. е намалял с 25 %, а в същото време обемът на товарите се е увеличил с 53%, отбелязва министърът, съобщава БГНЕС.
Според него, пропускателната способност на канал „Истанбул” ще бъде 185 кораба за денонощие, докато през Босфора могат да преминават едва 118 – 125 кораба на ден.
Целта на Турция е да създаде изкуствен воден канал – алтернатива на Босфора. „Пропускателната му способност ще бъде почти три пъти по-голяма от тази на Босфора”, заяви Турхан.
Според оценката на правителството, доходите от експлоатацията на бъдещия канал „Истанбул” първоначално ще достигнат почти 1 млрд. долара годишно.
Максималната пропускателна способност на канала ще бъде 68 000 кораба. При преминаването на 50 000 съда годишно през него постъпленията в турския бюджет се очаква да достигнат 5 млрд. долара.