Интернет гигантът Гугъл въвежда нови правила за политическата реклама. От компанията обявиха, че няма да позволяват таргетирана реклама въз основа на предполагаеми политически нагласи на потребителите.
Рекламните кампании няма да могат да сравняват собствената си база данни на възможни гласоподаватели с тази на потребителите на Гугъл, както и да агитират хора посредством платформите Ютюб и Гугъл сърч.
Политическата кампания ще може да се ориентира само според критериите – възраст, пол и местоположение на потребителите, заявиха от интернет гиганта.
Новите правила ще влязат в сила във Великобритания до седмица, а в други страни в Европейския съюз – до края на тази година. Google ще прилага навсякъде по света тези стандарти от 6 януари 2020 г.
Компанията посочва, че предприема мерки за предотвратяване на разпространението на съзнателно невярна или подвеждаща информация относно изборите по целия свят.