От интернет страницата на Комисията за защита на потребителите може да бъде изтеглен формуляр за отказ от онлайн покупка. Той ще улесни потребителите както при заявяването на желанието им да върнат несполучливи покупки, така и като доказателство, че са го направили, ако на по-късен етап възникне спор с търговеца по този въпрос. Това напомнят от комисията.
"Възможно е да настъпи объркване у хората кога и при какви условия имат право да върнат стока без дефект", каза председателят на комисията Димитър Маргаритов пред БНР, цитиран от пресцентъра си.
За разлика от пазаруването в реален магазин при покупката онлайн възможността за връщане е регламентирана в закона, допълва Маргаритов. Според него в реалните магазини уговорката, че купена стока може да бъде върната, би трябвало да е възприета от търговците добра практика, при която ясно е заявена процедурата писмено, на видно място, че в определен срок дадени стоки или всички в обекта могат да бъдат върнати и потребителят да получи или обратно заплатената от него сума за тях, или например ваучер на тази стойност с валидност за определен период.
Маргаритов обяснява, че щом даден търговец е оповестил на клиентите, че ще могат да се възползват от такава добра практика, след това не би могъл да се откаже, защото именно този анонс е допринесъл съществено за решението на потребителя да си купи точно тази стока, знаейки, че той или негов близък може впоследствие да я върне, ако не му хареса.