Годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите (БФБЛ) бяха раздадени на церемония снощи. Econ.bg* беше медиен партньор на събитието. Призовете се връчват за девети път, като тази година са постъпили рекорден брой кандидатстващи проекти – 65 на 45 организации. По този повод изпълнителният директор на БФБЛ Мария Шишкова заяви, че "добрите компании се познават в криза".
Наградите бяха връчени в шест категории. За "Инвеститор в обществото" беше определена "Райфайзенбанк България" с дарителската си кампания "Избери, за да помогнеш" Наградата връчи президентът Росен Плевнелиев. На второ място беше класирана "Челопеч Майнинг" с инициативата си "Подкрепа за развитие на местните общности", а трета остана "Загорка" с кампанията "Създай по-добро".
Социалният министър Тотю Младенов даде наградата в категория "Инвеститор в човешки капитал" на "ЧЕЗ България" за инициативата за превенция на здравето на служителите чрез спорт и туризъм за балансиран начин на живот. Втора остана "Мобилтел" с проекта "За хората", а трета – "Кока Кола България" с програмата си за развитие на бъдещи лидери.
Голямата награда в категория "Инвеститор в знание" отиде при "Майкрософт" заради изготвената мрежа за учители-новатори (www.teacher.bg). Втора беше "Челопеч Майнинг" със създадената от компанията частна гимназия с чуждоезиково обучение "Челопеч", а трета - "Пощенска банка" с проекта си "Силен старт". Наградите бяха връчени от министъра на образованието Сергей Игнатов.
Спорният министър Свилен Нейков даде приза "Инвеститор в маркетинг, свързан с кауза" на "Банка Пиреос България" за дарителската кампания "Благодетел", реализирана съвместно с УНИЦЕФ. "Нестле" взе втора награда за кампанията си "Живей активно", а "Виваком" - трета за иницативата "Жълти стотинки".
Категорията "Инвеститор в околна среда" беше по-специална, тъй като победителите ще се състезават в европейските награди за околна среда, които ще бъдат раздадени през 2014 г. На първо място сред българските компании беше отличена "Солвей Соди" заради изграждането на най-голямата за когенерация на Балканите. Втора беше "Глобул" с инициативата си "Национален ден на природните паркове", а трета - "Кола Кола" с "Моят зелен град".
Сред малките и средните предприятия на първо място беше отличено "ЕСРИ България" за инициативата "Активен.бг". На второ място остана "Еврофутбол" за кампанията "Печелиш – помагаш", а на трето - "Армина" с инициатиеата "С децата в био градината".
Специалната награда на Международния форум на бизнес лидерите ENGAGE, която се присъжда на един от всички номинирани в категориите, отиде при "Челопеч Майнинг".