Иновации в обучението планират 203 училища в България. Те са подали 226 проекта в Министерството на образованието и науката (МОН), с които кандидатстват за названието иновативно училище. Крайният срок изтече на 31 януари.
Нестандартните подходи се прилагат в три посоки – нов или усъвършенстван начин на управлението на училището или детската градина; промени в учебния план и нови учебни предмети, програми и планове, съчетани с модерни методи на преподаване, съобщиха от МОН.
Новият закон за предучилищното и училищното образование позволява за първи път да бъдат признати за иновативни училища или отделни паралелки, които подобряват качеството на образованието чрез иновации. Проектите съдържат форми на работа, чиято цел е да засилят интереса на децата към ученето, да им помогнат по-лесно да усвояват знания и да развиват своите таланти.
Едно от важните изисквания към кандидатите е училищните проекти за иновации да са одобрени от родителите на всички деца, с които ще се работи по нов начин. Задължително е също обучението да е съобразено с държавните образователни стандарти.
Постъпилите проекти ще бъдат оценявани първо в регионалните управления по образованието. След това те ще бъдат разгледани в обществена комисия, която до 28 април ще подготви списък за одобрение на иновативни училища от Министерския съвет. Той ще обявен на 31 май.
Най-много подадени проекти има от училища в София-град – 64. По 16 проекта са подадени от Варна, Пловдив и София-област. От Стара Загора – 12, а от Велико Търново – 11.