Българският потребител предпочита практичните мебели*

11.03.2013 | 13:50
по статията работи: Лили Бончева
Инж. Данчо Виденов, Управител, "Мебели Виденов"
Българският потребител предпочита практичните мебели*
Снимка: Личен архив

Специално за Econ.bg

Инж. Данчо Виденов е Управител на "Мебели Виденов" - компания, която се занимава с производство и търговия на мебели. Вече повече от 20 години е сред водещите имена на българския пазар, предлагайки висококачествени продукти, широка гама разновидности на цветове и материали от всеки артикул, изработка в кратки срокове и персонално отношение към всеки клиент. Мебели Виденов разполага с магазини в над 50 града в страната.

Информация за продуктите можете да получите и на фирмения сайт на "Мебели Виденов" : https://videnov.bg/

Инж. Виденов, какви мебели купува българинът?

Данчо Виденов:

Българинът е практичен човек и съответно предпочита да си закупи практични и евтини мебели. Масово клиентите са с по- ограничени възможности и като че ли остават обзавеждането на по-заден план, след всички текущи и битови разходи. Тенденцията е да се търсят мебели, които са от първа необходимост - предимно спални, маси, мека мебел. Водещ мотив в процеса на вземане на решение за покупка е да са полезни и в същото време евтини, за да отговарят на финансовите възможности на потребителя.

Как се справяте с конкуренцията на пазара у нас? Кои са конкурентните предимства на Мебели Виденов пред другите вериги в България?

Данчо Виденов:

Конкуренцията е стимул за развитие на една фирма, като я стимулира да дава възможно най-доброто от себе и по този начин да се удовлетворяват във все по-голяма степен нуждите на потребителите. В нашия бранш тя е наистина силна. Пазарите се заливат от стоки основно от външни фирми, в т.ч. най-вече полски и китайски, които значително подбиват цените, но за сметка на качеството.

Мебелите, които ние предлагаме, са с доказана здравина и всеки един артикул е с гаранция, достигаща 8 години при някои от изделията, което, съгласете се, дава значителна сигурност на клиентите, че не си хвърлят парите на вятъра. Е, получаваме и рекламации, разбира се, но те са изключително малко спрямо целия обем продукция, който реализираме ежедневно. При всеки получен сигнал се отзоваваме моментално, защото всеки знае колко неприятно е да си вързан да чакаш. Това обслужване при възникнала повреда на мебел няма как да бъде извършено при китайските или полските стоки, поради големите разстояния и сложната комуникация, което се явява предимство за родното производство.

Доколко кризата се отрази на мебелния пазар в страната? Какви покупки потребителите вече избягват да правят и в кои сегменти потреблението се промени?

Данчо Виденов:

Българският потребител по време на криза може би се научи да подбира стоките много внимателно, като отделя достатъчно време за проучване. За разлика от времената преди кризата, когато потребителите поръчваха стоки, които не им трябват с пари които не са техни, сега се наблюдава съвсем различен подход. Това, което се потребява, са наистина необходимите продукти без излишен лукс. Или с други думи търсенето е предимно към практичното, а не към шикозното.

Какви тенденции можете да очертаете в момента на пазара? Какъв е пазарният дял на Мебели Виденов?

Данчо Виденов:

Тенденцията, която се очертава и занапред, е да продължават да се търсят изгодни мебели, но същевременно изискванията за качество стават все по-големи. Все повече се държи не само на характеристиките на самите мебели, но и на обслужването на персонала и съпътстващите услуги. Няма да се правят компромиси и със срока на доставка. Тази тенденция на нарастване изискванията на потребителите свидетелства за преоткриване на българските мебели. Те  ще продължават да се налагат, защото освен че се отличават с качество и осигурена доставка, при евентуална рекламация реакцията и обслужването следва да бъдат на високо ниво. Няма как да не споменем, че вследствие нарастване търсенето на български мебели, се ангажира все повече работна ръка от нашата страна, което съответно има положителен социален и икономически ефект.

Що се отнася до пазарния ни дял, той все още е много малък, но не можем да се ангажираме с цифри.

На какво залагате в производството си?

Данчо Виденов:

В производство с по-голям мащаб следва да се залага на комплекс от характеристики. Водещи естествено са качеството и цената. Нашата дейност е базирана изцяло на нови технологии и качествени материали с цел максимално задоволяване на потребителките предпочитания и търсене. Работейки в ниския ценови сегмент се стремим качеството на продукцията ни да е адекватно спрямо търсенето на българския пазар.

Напоследък е все по-модерно да се говори за корпоративна отговорност. Възприемате ли се като социално отговорна компания? Лесно ли е една фирма да бъде социално отговорна?

Данчо Виденов:

Рано е да се отговори, че сме социално отговорна компания, но стремежите ни са в тази насока. В условие на една пазарна несигурност е много трудно да съвместиш търговската, производствената и социалната политика.

Какви прогнози можете да очертаете на мебелния пазар в средносрочен план – за следващите пет години? Очаквате ли да запазите лидерските си позиции на пазара? 

Данчо Виденов:

Не познавам човек, който да може да отговори на този въпрос. В средносрочен план можем категорично да заявим, че продължаваме да разширяваме производството си, за да съумеем да откликнем на търсенето на повишаващия се брой наши клиенти. Нашата цел е постепенно да увеличаваме позициите си на вътрешния и да откриваме нови външни пазари.

*"Мебели Виденов" са партньор на Econ.bg

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
5.00/5
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Лекарят ми предписа 2 литра вода на ден. Сметнах я в кубчета лед и ми излезе 14 уискита...
На този ден 28.10   312 г. – Битката на Милвийския мост: Константин I побеждава Максенций и става едноличен управител на Римската империя. 1492 г. – Христофор Колумб открива...