Когато става въпрос за управление на хора, съществуват много теории за това как да бъдете добър мениджър. Иновативните методи, които се предлагат ежедневно, са съществено важни. Също толкова важни са обаче и основните начини за управление, които са се превърнали в клишета и често се пренебрегват.
Ето защо изданието „Форбс“ изтъква 6 фундаментални принципа, които ще ви направят по-добри мениджъри през 2014 г.
1. Бъдете отворени за нов поглед над нещата
Най-добрите мениджъри са гъвкави, адаптират се бързо и се съобразяват с промените в заобикалящата ги среда. Те винаги търсят нови възможности. Най-важното е да бъдете добър слушател. Чуйте идеите на своите служители, тъй като те имат пряк поглед върху действителната работа. Не се страхувайте да погледнете през нова парадигма и да промените подхода си върху работата.
2. Очаквайте отлични постижения
Поставете високи, но не и непостижими стандарти и очаквайте от служителите си да ги следват. Най-добрите мениджъри са тези, които успяват да постигнат най-добри резултати чрез своите служители. Когато работниците разберат, че имате високи очаквания, ще се съобразят с тях.
3. Убедете се, че служителите ви знаят точно върху какво да се фокусират
Следването на добре обмислени, измерими и ясни цели е най-добрият начин да накарате служителите си да ги разберат. Именно ясните и разбираеми цели служат за ориентир в работата и посочват правилния път на действие.
4. Ценете времето си
Времето е подценяван, но ключов управленски актив. То е от огромно значение при взимането на важни решения. Най-добрите мениджъри спазват графика си и не претупват работата, просто защото трябва да бъде свършена навреме. Създайте си график и отделете нужното време, за да свършите всички задачи по най-добрия начин. Приоритизирайте, делегирайте ефективно и дайте достатъчно време и на служителите си да свършат работата, която трябва.
5. Комуникирайте често със служителите си
Този съвет се повтаря най-често, но това е защото все още мениджърите не обръщат внимание на комуникацията със служителите и даването на отзиви за тяхната работа. Всеки работник иска да знае как се справя и е добре да научи това от своя началник. Най-добрите мениджъри са добри комуникатори. Използването на правилен подход при даването на отзиви за служителите е ключово качество за всеки управляващ.
6. Не избягвайте конфликтите, а ги решавайте
Работната среда е благоприятна за създаването на конфликти. Междуличностни проблеми, съкращения, конкуренция, работни отношения... всички те могат да доведат до сериозни проблеми. Колкото и да се изкушавате да пренебрегнете конфликтите, най-добрите мениджъри не ги избягват, а ги решават. Служителите уважават работодатели, които умеят да се справят в проблемни ситуации и високо ценят това тяхно качество.