След като водещи експерти и SEO специалисти обясниха пред Econ.bg ползите за бизнеса от профил в социалната мрежа Google+, е време да разберем как всъщност трябва да се поддържа той, така че поредното присъствие онлайн да донесе ползи не само за бизнеса, но и за самите клиенти. Какво е нужно, за да поддържате правилно страницата си в платформата, как да я използвате пълноценно и още интересни трикове, които експертите препоръчват, ще научите в следващите редове!
Едно от най-важните неща за поддържането на профил в Google+ е той винаги да е актуален, свеж, полезен и интересен. А това се постига с известни усилия и малка доза знания, дотолкова, че да пишете за това, което знаете и разбирате, в област, в която сте компетентни.
„Не забравяйте, че до вас публикува собственика на Върджин Галактик – Ричард Брансън или основателя на Гугъл – Лари Пейдж! Конкуренцията е повече от сериозна!“, коментира Борислав Арапчев от Идея Студио.
Фирмите трябва да използват профила си в социалната мрежа активно, да комуникират с клиентите си, да отговарят на запитвания и коментари, „така, както бихте го правили, ако имате магазин в мола и клиент влезе в него“.
„За да се представи бизнесът по-възможно най-добрия начин, е добре да се използват всички функции, които Google+ предоставя“, споделя Велина Дончева, SEO специалист от Обект.бг. Според нея трябва да има хубаво описание на фирмата, допълнителна информация като адрес, линк към сайта, информация за контакт, както и снимки. Добре е да се публикува често качествено съдържание. „В никакъв случай само линкове, трябва да има и текст, и снимки“.
„И, разбира се, когато Google+ профилът набере последователи и когато те се ангажират със съдържанието, е добре да има обратна връзка с тях. Ако някой ви похвали, благодарете му, ако някои ви критикува, разберете защо“, съветва още тя.
Васил Тошков от Cloxy споделя, че профилът трябва задължително да се попълни с цялата информация, която изисква социалната мрежа. Освен това профилът трябва да се свърже със сайтовете, в които хората са автори. „Всичко това като инвестиция един ден ще се възвърне многократно“, категоричен е той.
„След създаването на профил нека поне висшият мениджмънт да си направи лични профили, отново добре направени, и да започне да спомага за налагане на основния бранд - на запад на този метод му казват „политика за социалните медии за персонала“, обяснява Димитър Димитров от Inbound.
Нужно е постоянство и разбиране на самата платформа, смята от своя страна маркетинговият експерт Теодора Петкова от SEOM. Най-важното, което една компания трябва да направи е да оптимизира профила си, да верифицира страницата си, т.е. да свърже страницата на бизнеса си със страницата в Google+, да свърже страницата си с Youtube акаунта си. Освен това е хубаво да си сложи бутон на сайта, който да води към страницата в Google +, както и да си постави за цел поне един път в месеца (като начало) да провежда видео разговори (хенгаути).
„Изобщо не са необходими сложни алгоритми или много технически знания, а по-скоро специфични знания за самата социална мрежа”, коментира Стефан Стайков, експерт по социалните медии от WebHostFace. По думите му много важно е профилната снимка да е представителна, ясно да се вижда лицето или логото, защото тези снимки се показват на много места в интернет и са може би най-важният аспект от един Google+ профил.
„Търсете общности, коментирайте, +1-вайте, ангажирайте се с настоящи или бъдещи клиенти. Ако Вашият бизнес има физическо място (ресторант, магазин, офис), самото добавяне локацията в Google+ профила го разполага автоматично и върху Google Maps, и го показва по-нагоре при търсене, като потвърден местен бизнес“, допълва той. Стефан Стайков обяснява, че е важно повече от 50% от нещата, които се публикуват в профила да са интересни факти, красиви снимки или клипчета, а не само и единствено промотиране на бизнеса.
„Има много трикове за публикуване и поддържане на Вашата страница, но ако често публикувате интересни неща и комуникирате с хората в социалната мрежа, сте определено на прав път“, съветва още той.
Допълнителен бонус от създаването на Google+ профил е възможността да маркирате чрез него статии, които пишете или които са от името на фирмата, с този профил. За целта на всяка статия в дадена уеб страница, трябва да има маркировка, която да съдържа връзка към въпросния Google+ профил или бизнес страница. По този начин вашето име или името на компанията, ще се изписва под резултата в Google, когато бъде показван при търсене. А ако човекът, който прави търсенето ви има компанията ви в кръгове, то въпросният резултат ще е на първата страница в търсачката в повечето случаи, а ще се показва също и профилната снимка. “Ето още една причина за поддържане на успешна Google+ страница и свързване с много хора”, обяснява още Стефан Стайков.
Каква е ситуацията в България и как ще се промени в бъдеще
Родните фирми не разчитат особено на профил в Google+, но постепенно това се разчупва и активността на българския бизнес в мрежата се засилва, обяснява Борислав Арапчев. По думите му в момента има доста направени фирмени профили, които „чакат“ своето развитие и комуникация с потребителя.
„Всъщност мрежата се използва изключително много в по-развитите страни като САЩ, Германия, Великобритания и др. В България както винаги новостите пристигат по-късно, налагат се по-трудно и понякога докато разберем за дадено явление, то вече е отшумяло. Но не мисля, че и с G+ ще се случи така. Въпрос на време е всеки, който поддържа активен профил във Facebook да започне да поддържа такъв и в Google+”, споделя Велина Дончева.
От SEOM коментират, че засега нямат наблюдения за брандове, които успяват успешно да ангажират ауидиторията си в платформата. Има компании, които се опитват да го правят, но им липсва ентусиазъм и достатъчна увереност, че ресурсите им, най-вече време, няма да отидат напразно, обяснява Теодора Петкова.
„Проблемът според нас е, че българските компании по-скоро виждат “липсата на хора” (което в голяма степен е мит) като пречка, а не като, по думите на Огнян Младенов, безценна възможност да бъдеш първи“, допълва тя.
„Много родни компании искат просто да имат уеб страница с информация и не се занимават с друго, разчитайки, че клиентите има магически ще открият страницата им. Това е много грешен подход“, категоричен е Стефан Стайков.
Дали мрежата има потенциал да се наложи на българския пазар като ключова платформа за връзка между бизнеса и клиентите, всички експерти са категорични, че има. Те съветват фирмите да се насочат колкото се може по-бързо към този комуникационен канал, за да започнат по-скоро да усещат ползите от него.