10 компании, които са рай за служителите си

16.08.2012 | 11:55
по статията работи: Александър Димитров
Те са перспективни, грижат се за хората си, предлагат им различни възможности за кариерно развитие, въвеждат иновативни методи за управление
10 компании, които са рай за служителите си
Снимка: Wallpapersdepo.net

Мултинационалните корпорации предлагат добра работна среда и обещаващи възможности в кариерен план. Представяме ви списък на десетте най-добри компании, които консултантите в областта на човешките ресурси от Great Place to Work са подредили в класация.

Изискванията към компаниите за допускане до списъка са: присъствие в поне един от петте национални списъка на Great Place to Work, поне 5000 работници в световен мащаб и поне 40% от глобалната работна ръка на корпорацията да бъде наета извън рамките на седалището й.

На десето място е SC Johnson, базирана в щата Уисконсин, САЩ. Годишният доход на компанията за 2010 година е 8,8 милиарда долара.

500px-sc_johnson_logo.svg_500

Снимка: Wikimedia.org

Ако работите за клона на SC Johnson в Канада, няма проблем с това да пътувате на различни места и да изпробвате работния процес в други клонове на компанията за период от 3 до 6 месеца. Вътрешната програма на корпорацията позволява на работниците да се върнат на първоначално заеманото от тях работно място. Ако пък се отвори свободна позиция, която изисква сходни качества и квалификации с тези, които служителят е придобил по време на пътуването, безпроблемно може да се кандидатства за нея.

В Италия пък компанията се придържа към баланса между професионален и личен живот, според който мениджърите и управителите нямат право да свикват срещи преди 9:30 сутринта или да ги проточват до след 17 часа. По този начин работниците имат възможността да водят или взимат децата си от училище необезпокоявани.

Девети са Kimberly-Clark, които са базирани в Тексас, САЩ. Годишният доход на компанията е 19,7 милиарда долара за 2010 година.

Няма по-добро и подходящо място за разговор от някое заведение, където да бъдем с чаша кафе в ръка. Точно това е и фирмената политика в офисите на корпорацията в Централна Америка - служителите ѝ могат да проведат разговори с административния или оперативния екип относно всякакви теми в "K-C Cafe". На всеки два месеца се назначава различен ръководител на проекта, за да няма повтаряемост и да се постигне по-интензивно "разчупване на леда".

500px-kimberly-clark.svg_500Снимка: Wikimedia.org

Същевременно в рамките на централноамериканските офиси се празнува Денят на майката, като служителите-майки получават специална закуска, СПА-процедури, подаръци, напитки и други. На сайта си компанията предлага и опция за споделяне на опит в отглеждането на деца, както и за дискусии относно кариерата и работния процес.

На осмо място е McDonald's със седалище в Илинойс, САЩ, и 24,1 милиарда годишен доход за 2010 година.

Клонът на компанията в Перу насърчава служителите си да участват в проекта "Гласът на McDonald's", който е сходен на хитовото предаване American Idol. Първите 16 изпълнители получават ол-инклузив пътуване до Глобалната конвенция на McDonald's в Орландо, Флорида, за да се състезават един срещу друг за титлата, придружена от 25 хиляди долара парична награда и евентуален договор за записване на албум.

Освен осигуряването на забавление, корпорацията се стреми да има еднакво отношение към всички потенциални свои работници. Във Великобритания, McDonald's си партнира с Remboy и Job Centre Plus, за да осигури на дългосрочно безработните граждани, както и на хората с увреждания изява в кариерен план.

500px-mcdonalds_golden_arches.svg_500

Снимка: Wikimedia.org

Седма е хотелската верига Marriott, чието седалище е в Мериленд, САЩ. Годишният ѝ доход за изминалата 2010 година е 11,6 милиарда долара.

Въвеждащият курс, озаглавен "В началото" е задължителен за всички хотели на компанията в Мексико. Той включва тридневни интерактивни сесии, които да представят културата на корпорацията на новите кадри. Церемонията по награждаване и престоят в хотела са само част от облагите за завършване на курса.

Всяка смяна във всеки отдел по света започва със среща, където ръководителите наблягат на текущите и актуалните случки в компанията, отличават най-добрите служители и тяхното безупречно поведение, както и отбелязват предстоящите рождени дни.

500px-marriott_logo.svg_500

Снимка: Wikimedia.org

На шесто място е Cisco, базирана в Калифорния, САЩ, с годишен доход от 40 милиарда долара.

През месец Джон Чембърс, главен изпълнителен директор на Cisco, кани работниците, които имат рождени дни скоро, на неформален разговор от типа "Въпроси и отговори". Тези, които не са на работа в седалището на компанията в Сан Хосе, може да се включат в разговора посредством Cisco TelePresence или излъчване по телевизионен канал.

Налице е и добре изградена схема за въвеждане в работния процес, културата и целите на Cisco, която да улесни служителите.

image-a_432

Снимка: Wikimedia.org

Пети са FedEx, със седалище в Тенеси, САЩ. Годишният им доход е 24,6 милиарда долара.

Следващия път, когато получите усмивка от куриер на компанията (ако живеете в Близкия изток или Европа), отидете на сайта на FedEx и попълнете формуляр относно обслужването. По този начин може да помогнете на служителя да спечели наградата Куриер на годината. Трите фактора, по които са оценявани работниците, са учтивост, представителност и услужливост. През 2010 година корпорацията е получила над 7 хиляди номинации, като лицата на победителите са разлепени из FedEx офисите на територията на региона.

500px-fedex_corporation_logo.svg_500

Снимка: Wikimedia.org

Разносвачите също така разполагат с онлайн инструмент, който подпомага развитието на тяхната кариера. Това е Career Hub, който позволява на служителите да следят новите свободни работни места в рамките на компанията и да се кандидатират за тях.

Познатият на всички ни гигант Google е четвърти. Базирана в Калифорния, САЩ, корпорацията има годишен доход от 29,3 милиарда долара.

Въпреки огромното увеличение на персонала си - с цели 31,9% през 2011 г. в сравнение с предходната, интернет колосът все още функционира безпроблемно.

С инициативи като "20% време" от фирмата запазват иновативното си мислене - нещо, което често изчезва при прехода от малко в голямо предприятие. В рамките на "20% време" инженерите на компанията са насърчавани да отделят една пета от работното си време в "брейнсторминг" и разработване на ново съдържание според собствените си интереси. Част от проектите не се осъществяват на практика, но друга част са в основата на успешни продукти и услуги, предлагани от търсачката.

Корпорацията също така предлага и менторски програми за служителите като Google to Googler (g2g) занятията, в които се обменя опит, независимо дали се отнася за бизнес, технологии, лични интереси или други.

640px-googlelogo_640

Снимка: Wikimedia.org

От NetApp са трети. Седалището им е в Калифорния, а годишният доход - 5,1 милиарда долара.

Инициативата "Хвани някого, докато прави нещо полезно и правилно" стартира преди цели 17 години и все още се използва. Идеята е да бъдат наградени служители на компанията от всяко фирмено ниво за дейности, които се отразяват позитивно на фирмената култура и политика. Заместник-председателят на компанията Том Мендоза провежда по 30 разговора, всеки по пет минути, ежеседмично, за да благодари на работниците за свършената работа.

500px-netapp_logo.svg_607

Снимка: Wikimedia.org

На второ място са SAS със седалище Северна Каролина, САЩ, и доход в размер на 2,4 милиарда годишно.

sas_institute_logo_370

Снимка: Wikimedia.org

Отговорниците по поддръжката на компанията си остават SAS работници, вместо да бъдат продукт на фирмен аутсорсинг. Интерактивна програма на SAS за учене предлага на служителите на компанията напълно безплатно материали по английски език, наука, математика, социални изследвания и редица други. С подобни проекти компанията остава вярна на насочеността си - да подобри умението на хората да използват информацията пълноценно и да създават знание.

На първо място и победител е компютърният гигант Microsoft с доход от почти 70 милиарда за 2010 година.

След изявеното от страна на работниците желание да вземат дейно участие в различни социални инициативи, софтуерната компания отпуска по 40 платени работни часа на година на всеки от тях. По време на тях те могат да се занимават с дейности извън офиса, които варират според техните предпочитания - от помощ в обществена кухня до строене на сиропиталище.

500px-microsoft_wordmark.svg_500

Снимка: Wikimedia.org

В Норвегия Microsoft поддържа инициативата "Junior Lunch", позволявайки на младите родители, които са в отпуск по майчинство или по бащинство, да отиват в офиса и да обядват там със своите деца. По този начин служителите едновременно могат да се грижат за децата си и да комуникират с колегите си, без да изостават от случващото се в офиса.

Оцени статията:
5.00/5
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 18.12   218 пр.н.е. – Втора пуническа война: Картагенският военачалник Ханибал разбива римляните в битка при Требия. 1398 г. – Тюркският предводител Тамерлан покорява...