Microsoft обяви загуба от 3,2 милиарда американски долара за второто тримесечие на настоящата година. Това е най-големият неуспех в историята на американската технологична компания. Вложенията в преструктуриране и слабото търсене на софтуерните продукти на Microsoft са главните причини за финансовия срив на компанията, според Ройтерс.
Придобиването на Nokia за 7,5 милиарда долара, както и други разходи за преструктуриране на дейността, се се отразили най-вече на финансовите резултати. През фискалното четвърто тримесечие за компанията те възлизат на 8,4 млрд. долара, с което Microsoft губи 3,2 млрд. долара в периода април-юни.
Преди време американският технологичен гигант реши да се оттегли от хардуерните продукти и да се занимава със софтуер и облачни услуги. Така приходите на Microsoft от търговски компютърни облачни услуги донякъде неутрализират разходите с увеличение от 96%. Благодарение на тях годишният приръст за софтуерни продукти възлиза на 8 млрд. долара.
Сатя Надела, която пое поста на главен изпълнителен директор на компанията през 2014 г., е оптимистично настроена относно бъдещето на компанията.
„Нашият подход да инвестираме в области, в които се разграничаваме, се отплаща. Това се отнася най-вече за Surface, Xbox, Bing, Office 365, Azure и Dynamics CRM Online oтчитат ръст с поне двуцифрени стойности“, обяви Надела в съобщение, придружаващо финансовите резултати за второто тримесечие на 2015 г.
От компанията коментират още, че са добавили близо 3 млн. абонати към платформата Office 365, с което общият им брой вече е 15 млн. души. Все пак приходите от продажби на операционната система Windows се свиват с 22% за второто тримесечие в резултат на спадове на пазара на персонални компютри, последвал края на поддръжката на Windows XP.
Meждувременно, китайският технологичен гигант Huawei обяви увеличение на продажбите си с 30% за първата половина на 2015 г. Това стана ясно, след като в понеделник (20 юли) компанията публикува отчет с продажбите си за първите шест месеца на настоящата година.
Въпреки забавянето на китайския технологичен пазар, от Huawei се хвалят, че са продали 48,2 милиона устройства. Компанията е принудена да се състезава с Apple и Xiaomi за челната позиция на най-големият пазар за мобилни продукти. Huawei се справя доста добре, след като от отчета за първата половина на годината стана ясно, че приходите на фирамата са се увеличили с 30%, достигайки 175,9 млрд. юана (28,3 милиарда долара). Това дава солидна основа за позитивни възгледи относно бъдещето на компанията и евентуално увеличаване на приходите й до края на 2015г.