Мирослав Самуилов пое позицията на търговски директор „Транспортен сектор и декарбонизация“ в Shell България. Неговите задълбочени познания и експертиза в сектора на тежкотоварния автомобилен транспорт ще бъдат ключови за новата му позиция в компанията. Той ще ръководи екип от опитни търговци, които си поставят амбициозни цели, свързани както с предоставянето на конкурентни картови услуги, така и с декарбонизацията на сектора и намаляване на въглеродния отпечатък.
Мирослав Самуилов има натрупан опит от над 20 години в сферата на транспортния сектор. Заемал е различни роли, които са му позволили да опознае из основи индустрията. Започва кариерата си като шофьор на международен транспорт, впоследствие става търговец в продажбен и сервизен център на автомобили Mercedes в средната и тежката гама, управляващ съдружник в компания за сервизни карти и услуги и управител във фирма за спедиция и международен транспорт. Няколко години е управлявал доставките на горива, пътните такси и товарните автомобили, както и е бил отговорен за възстановяването на ДДС и акциз в една от най-големите транспортни фирми в България. Има и значителен опит като мениджър продажби за средната и тежката гама автомобили на Iveco в България.
Начело с доказан експерт като Мирослав Самуилов, търговският екип на Shell Бъгария ще работи още по-активно за развитието на горивната карта Shell Card, която включва горива и допълнителни пътни услуги за фирми, занимаващи се с тежкотоварен транспорт, и декарбонизацията на индустрията, чиято дейност отделя до 9% от глобалните въглеродни емисии. Shell вярва, че може да има своя принос за намиране на по-устойчиви решения и полага системни усилия – самостоятелно и в партньорство с транспортните компании, по пътя им към по-устойчив и природосъобразен бизнес модел.
Shell е на българския пазар повече от 30 години, като е една от водещите компании в бизнеса с търговия с петролни продукти със своите над 100 търговски обекта. През този период компанията въведе международни стандарти в обслужването, утвърди своите горива като символ на високо качество, наложи Shell V-Power горивата сред най-предпочитаните марки на пазара и разви първата дългосрочна програма за лоялност ClubSmart. За бизнес клиентите Shell България разработи услугата euroShell Card за отложено плащане и ефективно администриране на автопарка, която се превърна в пример за удобство и надеждност и e високо ценена за своята добавена стойност. Всеки месец в търговските комплекси Shell в България се обслужват над 1 милион клиенти, които зареждат гориво и пазаруват в магазините и кътовете за хранене.
Между 2016 г. и 2021 г. Shell активно участваше в България с дейностите по търсене и проучване на нефт и природен газ в „Блок 1-14 Хан Кубрат“. През 2016 г. Shell сключи договор с 5-годишно лицензионно задължение, включващо провеждане на 3D сеизмично проучване, към което впоследствие и извън това задължение компанията реализира безопасното проучване на сондажен кладенец „Хан Кубрат 1“. В рамките на този период Shell е инвестирала 2 000 000 лв. за подкрепа на местните общности и на образователни проекти в района на Южното Черноморие. Shell помогна за създаването на иновативния научен и енергиен център „ПланетУм“ в Бургас, осигури възобновяема енергийна система на общинския басейн в Созопол, предостави учебно оборудване на училища в Приморско и Царево и финансира строителството и обновяването на детски площадки и спортни игрища в Несебър и Поморие. Освен това Shell подпомогна Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“ и СУ„ Св. Климент Охридски“ с реновацията на лаборатории и геоложка техника.
От октомври 2017 г. Shell разшири своя бизнес в България, като добави доставката на авиационно гориво към бизнес портфейла си в страната. Shell & MOH Aviation Fuels Bulgaria, която е 100% дъщерно дружество на Shell & MOH Aviation, е доставчик на Летище София.
Компанията се радва на най-високо ниво на обществено доверие в сектора в България, според проведено национално проучване от водещата агенция Kantar през май 2021 г. От стъпването си на пазара у нас Shell налага нови бизнес стандарти в индустрията и пренася на местно ниво своята богата международна експертиза, участвайки активно в диалога по важни теми като енергийния преход в България и превръщайки се в ключов играч, движещ индустрията напред. През последните години компанията прави първи стъпки в България по трансформиране на своя бизнес с цел намаляване, избягване и компенсиране на въглеродните емисии.