Френският гигант „Рено” съкращава 15 хил. работни места

29.05.2020 | 13:50
по статията работи: econ.bg
Френските заводи на Рено планират да уволнят стотици работници, като част от план за оптимизация на разходите. Късно снощи синдикатите се срещнаха с ръководството на концерна, за да обсъдят мерките за икономии
Френският гигант „Рено” съкращава 15 хил. работни места
Снимка: под лиценза на creative commons

Френските заводи на Рено планират да уволнят стотици работници, като част от план за оптимизация на разходите. Късно снощи синдикатите се срещнаха с ръководството на концерна, за да обсъдят мерките за икономии, които според тях ще доведат до загуба на работни места и закриване на заводи. Те се заканиха да протестират, ако това се случи.

Френският производител на автомобили „Рено” планира да съкрати 15 000 работни места по целия свят, в опит да намали загубите, предизвикани от пандемията с коронавируса. Компанията, която обеща да намали разходите с 2 млрд. евро ще обсъди плановете за съкращенията със синдикатите. Очаква се почти една трета от съкращенията да бъдат във Франция. В компанията, която заема повече от 4% от световния пазар, работят повече от 179 000 души в 39 страни. Още преди пандемията автомобилният гигант имаше проблеми, като продажбите намаляха с 3% през миналата година. През миналия месец броят на продадените превозни средства е спаднал с 25% за първите три месеца на годината, а още по-драстичен е сривът през април тази година.

В момента фирмата води преговори с френското правителство, което притежава 15% дял в компанията за спешен заем от 5 милиарда евро.

В завода в Западен Бретан са наети близо 400 души високи специалисти, като над 150 подизпълнители също разчитат на работата с фабриката. Синдикатите в завода, който произвежда части, включително за двигатели и скоростни кутии, казват, че затварянето му би било неразбираемо, след като миналата година производствените линии бяха обновявени и всичко е чисто нова.Тестовете на новите системи се проведоха в началото на март, точно преди Франция да затвори. Докато фабриката беше затворена за обновяване, повечето части за автомобили бяха направени в чужбина, основно в Испания или Португалия.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 11.12   361 г. – Император Фравий Клавдий Юлиан влиза в Константинопол, поемайки по този начин властта в цялата Римска империя. 1792 г. – Френската революция:...