Френският автомобилен концерн "Пежо" (Peugeot) заяви във вторник, че планира да възобнови своята запазена марка за едноименни автомобили в САЩ и Канада като част от десетгодишния план на компанията за региона, съобщава агенция MarketWatch.
От "Пежо" посочиха, че вече предприеха първа стъпка за навлизане на американския пазар в края на 2018 година чрез пускането на услугата за споделяне на автомобили Free2Move във Вашингтон.
"Ние възприемаме прагматичен подход към навлизането на северноамериканския пазар и сме убедени, че посредством по-голямата "революция на услугите за мобилност", която се осъществява в момента, до по-фундаменталните модели на търговията на дребно, услуги, финансиране и логистиката, ще продължим да изграждаме нашия план за внимателни, мащабируеми решения", заяви Лари Доминик - американския шеф на френската компания.
Изявлението на "Пежо" е факт, след като по-рано днес френският автомобилен гигант отчете силен ръст на нетната печалба и на приходите през 2018 година, като в същото време компанията си постави и нови средносрочно цели.
Нетната печалба на Peugeot SA нарасна през миналата година с цели 47% до 2,83 млрд. евро спрямо 1,92 млрд. евро година по-рано, докато приходите се увеличиха с 19% до 74,03 млрд. евро.
Компанията "Пежо", която е известна официално като Groupe PSA, посочи, че ще предложи раздаване на дивидент за 2018-а година в размер на 0,78 евро за акция спрямо 0,53 евро за една акция преди година.
За настоящата година френската компания стабилен европейски автомобилен пазар при понижение с 1% в Латинска Америка и с 3% в Китай и растеж от 5% в Русия.
От Peugeot допълниха, че "са надминали" първоначалните цели на техния стратегически план "Push to Pass" за периода 2016/2018-а година и сега вече се поставя за цел достигането на автомобилен оперативен марж от средно 4,5% за периода между 2019 г. и 2021 година, включително и за закупената преди време от френската компания марка Opel Vauxhall.