Броят на хората, посещаващи Гърция по суша през миналата година, възлиза на 8,3 милиона – т.е. повече от 30 на сто от всички туристически посещения в страната – според проучване, проведено от Института за гръцкия туризъм.
Като се има предвид, че пътуванията през миналата година са донесли 14,63 милиарда евро, около 2 милиарда евро от тях са „пристигнали“ в Гърция с кола. Предимството на туристите с автомобил е, че те могат да изберат или да променят дестинацията си в последната минута, без да плащат наказателни такси, както в случая на самолетните билети. Следователно икономическият климат в страните на произход е най-важният фактор за техните граждани, когато става дума за избор на място за почивка.
Шестте най-големи туристически пазари по суша за Гърция, са тези на Балканите (Сърбия, Румъния, България, Турция, Албания и Бившата югославска република Македония), както и Полша. Тези седем страни са допринесли за 13,8% от приходите от туризъм през 2017 г., показва проучването.
Въпреки това, икономическото развитие в същите тези държави се представят смесена картина, с положителен ситуация в България, Албания, Сърбия, Полша и Бившата югославска република Македония и отрицателен в Румъния и Турция, която може да повлияе на гръцкия туризъм през тази година.