Обемът на инвестициите в бизнес имоти в Европа се понижава с 8,3% на годишна база през първото тримесечие на 2017 г. до 44,2 млрд. евро, показват данни на консултантската компания Knight Frank.
Най-силен спад на обемите е отчетен във Франция – с 33,2% за годината до 3,6 млрд. евро, както и във Великобритания – с 22,1% до 10,8 млрд. евро.
Забавянето на пазара във Франция отразява затишието на пазара преди президентските избори, а във Великобритания натискът върху активността продължава да идва по линия на несигурността около Brexit, посочва компанията.
В Лондон обаче се наблюдава засилване на активността в сегмента на офисите. Основен двигател са купувачи от Хонконг, Китай и Германия, подчертават експертите.
Германия се затвърждава като най-активния европейски пазар на бизнес имоти през първото тримесечие, посочва се в доклада на компанията. Общият обем на трансакциите в страната се увеличава с над 27% до 11,3 млрд. евро за периода януари-март спрямо същия период на 2016 г. Най-голям принос за това увеличение има сделката на Blackstone за OfficeFirst на стойност 3 млрд. евро.
Годината започва силно и за пазара в Испания на фона на възстановяващата се икономика и по-добрите перспективи пред растежа, които привличат все повече чуждестранни инвеститори. Мадрид изпреварва Париж и вече е вторият най-активен европейски градски инвестиционен пазар. Лидер по този показател остава Лондон.
Общият обем на инвестициите в бизнес имоти в Испания за периода януари – март отчита ръст от над 79% до 3,5 млрд. евро.
Най-силен ръст е отчетен в няколко държави от Централна и Източна Европа – в Унгария обемите се увеличават с над 228% до 500 млн. евро, в Чехия – със 157% до 1,4 млрд. евро, а в Русия – малко над два пъти до 400 млн. евро.
Въпреки спада на инвестициите през първото тримесечие експертите посочват, че търсенето на бизнес имоти в Европа остава силно, което продължава да оказва натиск и върху доходността. Активността на наемателите също се засилва, като Париж, Милано, Варшава и Мюнхен са сред европейските градове с най-добро представяне през първото тримесечие.